وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 11 May 2024
» اجتماعی » تحول در سیستم آموزشی استرالیا؛ تغییر در شهریه تا کمک به بازپرداخت هزینه‌های تحصیل

تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 10:07

تحول در سیستم آموزشی استرالیا؛ تغییر در شهریه تا کمک به بازپرداخت هزینه‌های تحصیل

صدای استرالیا - وزیر آموزش استرالیا طرحی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن سیستم آموزش عالی استرالیا متحول خواهد شد.


صدای استرالیا – وزیر آموزش استرالیا طرحی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن سیستم آموزش عالی استرالیا متحول خواهد شد.

به عنوان بخشی از اصلاحات گسترده پیشنهادی در سیستم آموزش عالی که توسط جیسون کلر، وزیر آموزش در نظر گرفته شده است، ممکن است هزینه‌های دوره‌های دانشگاه تغییر کند و دانشجویان در بازپرداخت بدهی‌ وام‌های آموزشی خود از حمایت بیشتری برخوردار شوند.

این تغییرات ممکن است شامل پرداخت دستمزد به برخی از دانشجویان برای تکمیل دوره کار آموزشی آنها باشد، زیرا دولت برای «نیروی کار آینده» برنامه‌ریزی می‌کند.

گزارش نهایی «پیمان دانشگاه استرالیا» روز یکشنبه منتشر شد که بر اساس آن برنامه‌هایی برای اطمینان یافتن از اینکه حداقل ۸۰ درصد از نیروی کار استرالیا از طریق آموزش فنی‌حرفه‌ای، تیف و یا دانشگاه تا سال ۲۰۵۰ مهارت و کیفیت بالاتری را به دست می‌آورند، در نظر گرفته شده است.

بر این اساس هم‌چنین حمایت بیشتر برای دانش‌آموزان با پیشینه‌های اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر و ضعیف‌ برای رسیدن به دانشگاه یا آموزش حرفه‌ای و تکمیل آن، لحاظ شده است.

در حالی که پاسخ رسمی دولت به ۴۷ توصیه گزارش هنوز در دست بررسی است، جیسون کلر از تغییر ساختار شهریه و ترتیبات مالی برای دانشجویانی که نیاز به حمایت اضافی دارند، حمایت اولیه کرد.

توصیه‌هایی برای تغییر نحوه پرداخت هزینه‌های معوق دانشگاه توسط دانشجویان، با بازنگری سیستم‌های ارائه کمک‌های آموزشی (Hecs و Help)، در دستور کار قرار دارد و کلر اشاره می‌کند که تغییرات می‌تواند تا اوایل ماه بودجه در ماه می آتی انجام شود.

این تغییرات می‌تواند شامل ساختار بازپرداخت پلکانی باشد که در آن افراد با درآمد پایین‌تر بازپرداخت کمتری دارند.

کلر روز یکشنبه به برنامه Insiders ABC گفت: «به عنوان مثال، اگر بخواهیم این مسیر را طی کنیم، می‌گوید که فردی با درآمد ۷۵۰۰۰ دلار در سال، هر سال حدود ۱۰۰۰ دلار کمتر می‌پردازد. این چیزی است که می تواند به افراد پس از اتمام دانشگاه و وارد شدن به بازار کار، از نظر هزینه زندگی کمک کند».

شاخص‌سازی، که در آن سود وام‌های معوق دانشگاه بر اساس تورم افزایش می‌یابد، نیز در زیر ذره بین قرار دارد و توصیه شده آن را به جای شاخص قیمت مصرف‌کننده، به شاخص قیمت دستمزد مرتبط کنیم.

به گفته کلر، اولویت اصلی، ایجاد شرایط عادلانه‌تر برای اطمینان از این است که دانشجویان می‌توانند فارغ از پیشینه مالی خود، تحصیلات خود را تکمیل کنند.

این گزارش افزایش تعداد افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله دارای مدرک دانشگاهی را از ۴۵ درصد به ۵۵ درصد توصیه می‌کند و در عین حال صلاحیت‌های حرفه‌ای را به ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

کلر همچنین دورنمای لغو تغییرات دوره موریسون در ساختار شهریه دانشگاه را مطرح کرد که باعث شده است تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و هنر گران‌تر تمام شود، اما تحصیل در زمینه‌هایی مانند پرستاری و تدریس، ارزان‌تر باشد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه