وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » تبرئه پلیسی که با معترض ایرانی برخورد خشونت آمیز کرده بود

تاریخ انتشار : 1402/12/04 - 2:31

تبرئه پلیسی که با معترض ایرانی برخورد خشونت آمیز کرده بود

صدای استرالیا- با وجود انتشار ویدیویی از رفتار خشونت‌آمیز پلیس با یک معترض ایرانی که به آسیب‌دیدگی و بستری شدن او انجامید، اتهامی علیه پلیس مذکور مطرح نخواهد شد.


صدای استرالیا- با وجود انتشار ویدیویی از رفتار خشونت‌آمیز پلیس با یک معترض ایرانی که به آسیب‌دیدگی و بستری شدن او انجامید، اتهامی علیه پلیس مذکور مطرح نخواهد شد.

یک سال پیش در فوریه ۲۰۲۳، حمید ستون‌زاده، مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا به اعتراض مشغول بود که توسط افسران پلیس به صورت خشن به زمین زده و سپس به او دستبند زده شد.

در آن زمان اعلام شد که واحد اصول اخلاقی و استانداردهای حرفه‌ای پلیس در این زمینه تحقیق خواهد کرد. اما حالا سخنگوی پلیس فدرال استرالیا گفت که تحقیقات به پایان رسیده و در مرحله اداری قرار دارد.

این سخنگو اعلام کرد که هیچ اتهامی نه علیه افسر پلیس و نه علیه معترض ایرانی مطرح نمی‌شود.

البته نتیجه این تحقیقات به دلیل محرمانه بودن، علنی نخواهد شد.

ستون زاده گفت که بر اثر این حادثه دچار جراحاتی از جمله شکستگی دنده، در رفتگی فک، بیرون زدگی دیسک‌های نخاعی و چند مورد رگ‌به‌رگ شدن شده و بیش از یک ماه در بیمارستان بستری بوده است.

وی افزود: مشخص است که پلیس فدرال تخلفات خود را مخفی می‌کند.

ستون زاده این امکان را داشت که در صورت عدم رضایت از تحقیقات، شکایت خود را نزد کمیسر عالی شکایات مردمی مطرح کند، اما تاکنون از انجام این کار خودداری کرده و می‌گوید که این نهاد اختیار انجام هیچ اقدام معناداری را ندارد.

این در حالی است که پلیس نیز ستون‌زاده را به رفتار پرخاشگرانه نسبت به افسران متهم کرده بود.

در فیلم منتشر شده، دیده می‌شود که یک افسر پلیس و ستون‌زاده بر سر هم فریاد می‌کشند و سپس افسر از او می‌خواهد که عقب برود. اما ستون زاده پاسخ می‌دهد که سر جای خود می‌ایستد و این را حق خود می‌داند. در این زمان است که پلیس او را به زمین می‌زند.

منبع: آسوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه