وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » «تارین برومفیت» استرالیایی سال ۲۰۲۳ لقب گرفت

تاریخ انتشار : 1401/11/06 - 4:32

«تارین برومفیت» استرالیایی سال ۲۰۲۳ لقب گرفت

صدای استرالیا– تارین برومفیت، به دلیل فعالیت‌هایش در کمک به تغییر نگاه مردم به خود، به عنوان استرالیایی سال ۲۰۲۳ […]

«تارین برومفیت» استرالیایی سال 2023 لقب گرفت

صدای استرالیا– تارین برومفیت، به دلیل فعالیت‌هایش در کمک به تغییر نگاه مردم به خود، به عنوان استرالیایی سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

این کارگردان مستند، نویسنده و سخنران اهل استرالیای جنوبی، رهبری جنبش تصویر بدن را بر عهده دارد، سازمانی که هدف آن کمک به مردم برای دوست داشتن بدن‌شان است.

او چندین فیلم مستند را کارگردانی کرده است که از جمله می‌توان به فیلم Embrace اشاره کرد. این فیلم هم به مسیر زندگی خود برومفیت و پذیرش بدن‌اش و  موضوع نفرت از بدن زنان تمرکز داشت.

برومفیت در مراسم دریافت این جایزه گفت: مردم به دنیا نمی‌آیند که از بدن ما متنفر باشند. هدف زندگی ما جنگیدن با بدن‌مان نیست.

وی با بیان اینکه بشر با برخی از چالش برانگیزترین مسائل زیست محیطی، انسانی و اجتماعی زمان خود مواجه است، گفت: چه می شد اگر به جای اینکه روزمان را با نفرت از بدن‌مان سپری کنیم، می‌توانستیم وقت خود را با هم صرف حل این چالش‌ها کنیم.

استرالیایی سال ۲۰۲۳ از بین هفت نفر انتخاب شد. شش فینالیست دیگر عبارت بودند از: ساموئل بوش-بلاناسی، رهبر بومیان؛ دکتر انگرج کیلان، پزشک متخصص اطفال، پروفسور سمر عون، فعال مدافع مراقبت‌های پایان زندگی؛ کریگ فاستر، فعال حقوق بشر و عضو سابق تیم ملی فوتبال؛ الیمپیا یارگر، پیشگام پرورش حشرات؛ ویلیام بارتون آهنگساز و جان کامارا، پیشگام فعالیت‌های بشردوستانه.

برومفیت با بیان اینکه تصویر بدن نگرانی شماره یک ۷۰ درصد از دانش آموزان استرالیایی است، تاکید کرد که با افزایش خودکشی، افسردگی، اختلالات تغذیه، اضطراب و مصرف استرویید، با وضعیت اضطراری در سلامت کودکان مواجه هستیم.

وی افزود: هر فرد بزرگسال، الگویی برای یک کودک است. من نمی‌خواهم شما را شرمنده کنم یا احساس بدی به شما بدهم. فقط می‌خواهم از شما بخواهم که طرز فکر خود را تغییر بدهید.

وی اعلام کرد که به هر مدرسه، یک نسخه از فیلم مستند Embrace Kids داده خواهد شد و هدف، رسیدن این فیلم به یک میلیون کودک در سه سال است.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا در مراسم اهدای این جوایز گفت: امشب، در آستانه روز ملی استرالیا، گرد هم آمده‌ایم تا از کسانی که بهترین نمایندگان شخصیت ملی ما هستند، تجلیل کنیم؛ ستاره‌های جهانی و قهرمانان محلی. جوانان استرالیایی و آنهایی که از ثروت عمر برخوردارن. مردم با هر پیشینه و از هر بخش از قاره ما. گروهی متنوع که یک کیفیت مشترک دارند: به ما الهام می‌بخشند.

آلبانیزی سخنرانی خود را با تاکید بر کمپین صدای بومیان در پارلمان آغاز کرد و گفت: در اواخر سال جاری و در یک همه پرسی، استرالیایی‌ها این فرصت را خواهند داشت که به دعوت برای به رسمیت شناختن مردم بومی و جزیره نشینان تنگه تورس را در شناسنامه ملت‌های ما؛ یعنی قانون اساسی  و حمایت از صدای آنها در پارلمان، آری بگویند.

در این رویداد، تامارا کالما، فعال حقوق بشر و مبارز عدالت اجتماعی، به عنوان سالمند سال ۲۰۲۳ استرالیا انتخاب شد و آور مابیل فوتبالیست هم جوان استرالیایی سال لقب گرفت.

همچنین امر سینگ، بنیانگذار موسسه خیریه  Turbans 4 Australia به عنوان قهرمان محلی استرالیا معرفی شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه