وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » تاثیر تعطیلی بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران در روند ویزای ایرنیان

تاریخ انتشار : 1397/04/05 - 14:13

تاثیر تعطیلی بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران در روند ویزای ایرنیان

صدای استرالیا – با توجه به خبر تعطیلی بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران و نگرانی‌های هموطنانمان، نظر دو وکیل مهاجرت را در این خصوص جویا شدیم.

تاثیر تعطیلی بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران در روند ویزای ایرنیان

صدای استرالیا – با توجه به خبر تعطیلی بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران و نگرانی‌های هموطنانمان، نظر دو وکیل مهاجرت را در این خصوص جویا شدیم.

محمد رضا عظیمی وکیل مهاجرت در این خصوص گفت: به نظر من تغییری در روال بررسی پرونده‌های ایرانیان صورت نخواهد گرفت و بررسی پرونده‌ها کما فی السابق در زمان بندی که اداره مهاجرت اعلام کرده است صورت می‌پذیرد. ممکن است با اجرای این تغییرات کمی بازگشت به روال عادی بررسی پرونده‌ها طول بکشد اما نهایتاْ‌  کارها به روال عادی خود باز خواهد گشت.

وی اظهار کرد: پیش از این هم  بسیاری از ویزاهای ایرانیان مثل ویزاهای مهارتی و یا ویزاهای کاری در خود کشور استرالیا بررسی می‌شد و  بیشتر سفارت استرالیا در ایران کار پشتیبانی و  بررسی‌های موردی مثل بازدید از محل کار و با تماس تلفنی با متقاصیان ویزا برای تایید برخی موارد مطروحه در تقاضای ویزا را انحام می‌داد. در خصوص آزمایشات پزشکی متقاصیان برای برخی ویزاهای استرالیا بعید می‌دانم که تغییری صورت بگیرد و همان پزشکان معتمد در ایران کار ارسال پرونده‌های پزشکی را به استرالیا که به صورت آنلاین است انحام خواهند داد.

ظیمی افزود: سفارت استرالیا در ایران کار بررسی پرونده‌های ویزاهای توریستی،  ویزاهای ازدواج‌، ویزاهای دانشجویی  و یا ویزاهای مراقبین را انجام می‌داد و به نظر می‌رسد کار بررسی ویزاهای دانشحویی به سفارت استرالیا در اردن باز می‌گردد و بررسی دیگر ویزاها به یکی دیگر از سفارت خانه‌های استرالیا در کشورهای خاورمیانه مثلاْ‌ در لبنان  واگذار خواهد شد.

در همین حال حامی نیرومند، وکیل مهاجرت از گروه مهاجرتی اوستا در این خصوص گفت: طی چند روز اخیر تعطیلی بخش صدور ویزای سفارت استرالیا در تهران نگرانی زیادی برای هموطنان بخصوص افرادی که پرونده‌های در حال پروسه در سفارت دارند ایجاد کرده است. بخش صدور ویزای سفارت استرالیا در تهران مسئولیت صدور ویزاهای همسر و نامزدی، توریستی، دانشجویی و بخشی از ویزاهای خانواده را برعهده داشت که از ۱۹ ژوئن به کار خود پایان داد.

وی افزود: به نظر من تغییرات بزرگی صورت نخواهد گرفت و جای نگرانی برای هموطنان نیست، چرا که کار همچنان در حال انجام است و پرونده‌ها از طریق اینترنتی یا immiAccount در حال انجام هستند.

نیرومند اظهار کرد: لازم به ذکر است ویزاهای دانشجویی برای متقاضیان ساکن ایران در گذشته مدتی توسط سفارت استرالیا در شهر امّان کشور اردن مورد بررسی قرار می‌گرفت ولی از ابتدای ژوئیه ۲۰۱۵ این وظیفه مجددا به دفتر سفارت استرالیا در تهران محول شد. هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه سازمان مهاجرت چه دفتری را برای انجام این ویزاها انتخاب خواهد کرد در دسترس نیست. تنها امکان دارد که پروسه ویزاهای مذکور به دلیل این تغییرات اداری با کمی تاخیر صورت پذیرد.

وی به هموطنان توصیه کرد که با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت، بخش Global visa and citizenship processing times در آدرس: https://www.homeaffairs.gov.au/about/access-accountability/service-standards/global-visa-citizenship-processing-times  از میانگین زمانی پروسه پرونده خود مطلع شوند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , مهاجرت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه