وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » برگزاری دادگاه رسیدگی به رسوایی اخلاقی کاردینال استرالیایی

تاریخ انتشار : 1396/12/14 - 15:55

برگزاری دادگاه رسیدگی به رسوایی اخلاقی کاردینال استرالیایی

صدای استرالیا - سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کاردینال 'جرج پل'اسقف سابق ملبورن استرالیا و خزانه دار پیشین واتیکان در مورد جرایم مرتبط با تجاوز جنسی علیه کودکان در شهر ملبورن برگزار شد.

برگزاری دادگاه رسیدگی به رسوایی اخلاقی کاردینال استرالیایی

صدای استرالیا – سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کاردینال جرج پل اسقف سابق ملبورن استرالیا و خزانه دار پیشین واتیکان در مورد جرایم مرتبط با تجاوز جنسی علیه کودکان در شهر ملبورن برگزار شد.

جرج پل خزانه دار واتیکان عالی ترین مقام روحانی کلیسای کاتولیک است که متهم به رسوایی اخلاقی در سال های اخیر شده است.

رسوایی سوء استفاده جنسی این کاردینال ۷۶ ساله استرالیایی که از مقامات ارشد واتیکان است در رسانه های استرالیا وکشورهای جنوب شرق آسیا بسیار خبر ساز شده است.

این درحالی است که خزانه دار واتیکان تاکنون تمام اتهامات علیه خود را رد کرده است.

به گزارش شبکه های خبری استرالیا وی پس از مواجه شدن با این اتهامات از مقام خود به عنوان خزانه دار واتیکان کناره گیری کرده است .

تاکنون ماهیت و جزئیات دقیقی از اتهامات مرتبط با این کاردینال استرالیایی رسانه ای نشده اما صرفا در مورد برخی شکایت ها از وی در این زمینه اطلاعاتی منتشر شده است.

وی امروز در حالی که توسط تعداد زیادی از نیروهای پلیس همراهی می شد برای استماع شکایت ها در یک دادگاه بدوی در ملبورن بدون اظهارنظر دراین زمینه حاضر شد.

این کاردینال در در ماههای ژوئیه و اکتبر سال گذشته میلادی نیز در دو جلسه دیگر دادگاه شرکت کرده بود.

تعدادی از شاکیان این پرونده و همچنین مردم ملبورن در حالیکه پلاکاردهایی همراه داشتند درواکنش به اقدامات غیراخلاقی این روحانی عالی رتبه کاتولیک در بیرون ازدادگاه تظاهرات اعتراض آمیز داشتند.

قرار است بیش از ۵۰ نفردر در دور از جلسات دادگاه که چهار هفته به طور خواهد کشید، به عنوان شاهد فراخوانده شوند.
نشست های دادگاه با شاهدان پشت درهای بسته و بدور از حضور نمایندگان رسانه ها برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است رئیس این دادگاه بدوی پس از پایان استماع نظرات شاهدان در مورد این موضوع که آیا مدارک کافی برای محاکمه کاردینال پل کافی است؟ اظهار نظر کند.

کمیسیون سلطنتی استرالیا نیز برنامه تحت عنوان مقابله با سوء رفتار جنسی علیه کودکان را از سال ۲۰۱۲ پس از یک دهه فشار برای بررسی اتهامات گسترده دراین زمینه تحت عنوان پاتوفیلی مورد پیگیری قرار داده است که پرونده این کاردینال استرالیایی نیز در این کمیسیون مطرح شده است.

در برنامه این کمیسیون ، مسئولان با قربانیان و شاکیان و مدعیان آزار و اذیت کودکان در بخش های مختلف استرالیا ازجمله کلیساها، یتیم خانه ها، باشگاه های ورزشی، گروه های جوانان و مدارس گفت و گو و پرونده های قضایی برای رسیدگی به ادعای قربانیان تشکیل می دهد.

این کاردینال ۷۶ ساله پیش از این که به عنوان اسقف بزرگ ملبورن انتخاب شود، اسقف شهر ‘بالارات’ ایالت ویکتوریا استرالیا بود. وی از سال ۲۰۱۴ در واتیکان سکونت دارد.

در پاسخ به شکایت ها در مورد آزار جنسی کودکان توسط کلیسای کاتولیک استرالیا در فاصله سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ میلادی، تحقیق و بررسی انجام داده است.

این تحقیقات نشان می دهد که حدود چهار هزار و ۵۰۰ کودک در ۳۵ سال گذشته مورد آزار جنسی مقامات کلیسا در استرالیا قرار گرفته و هفت درصد از کشیش های کاتولیک متهم به این کار غیراخلاقی شدند.

میانگین سنی قربانیان دختر ۱۰ سال و ۶ ماه و پسرها ۱۱ سال و ۶ ماه و میانگین زمان بین سوء استفاده جنسی و شکایت در مورد آن ۳۳ سال گزارش شده است.

کمیسیون سلطنتی همچنین از مقامات کلیسای کاتولیک درخواست کرده است تا در مورد اینکه چه کسانی از فاصله سال های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ در این امر دخالت داشته اند، با آنها همکاری داشته باشند.

براساس این اطلاعات بیش از ۴۰ درصد از کشیش های گروه ‘برادران سنت جان’ متهم به آزار جنسی کودکان هستند که این رقم در مورد کشیش های وابسته به قلمرو اسقف ۷٫۹ درصد و کشیش های مذهبی ۵٫۷ درصد گزارش شده است.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه