وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » برنامه دولت برای کاهش قیمت بنزین از طریق کاهش مالیات غیرمستقیم سوخت

تاریخ انتشار : 1400/12/25 - 2:18

برنامه دولت برای کاهش قیمت بنزین از طریق کاهش مالیات غیرمستقیم سوخت

صدای استرالیا– شنیده‌های حاکی است که دولت فدرال، در پی راهکارهایی برای کاهش قیمت بنزین به میزان ۴۴٫۲ سنت در […]

برنامه دولت برای کاهش قیمت بنزین از طریق کاهش مالیات غیرمستقیم سوخت

صدای استرالیا– شنیده‌های حاکی است که دولت فدرال، در پی راهکارهایی برای کاهش قیمت بنزین به میزان ۴۴٫۲ سنت در لیتر است.

این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که به دلیل مشکلات جهانی در تامین سوخت، به دلیل همه‌گیری کرونا و جنگ در اوکراین، قیمت بنزین بدون سرب معمولی در کشور از ۲ دلار در هر لیتر فراتر رفته است.

حالا دولت استرالیا در پی اعمال سیاستی شبیه به کشور همسایه است. دولت نیوزیلند اخیرا از مالیات غیر مستقیم بنزین ۲۵ سنت کم کرده است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، روز دوشنبه اذعان کرد که فشار افزایش قیمت بنزین روی دوش خانوارها افتاده است. وی در عین حال حاضر به تایید کاهش مالیات بنزین به عنوان راهکار دولت نشد.

وی گفت: تاثیر هزینه سوخت روی زندگی مردم واقعیت دارد و دولت استرالیا این مساله را درک می‌کند. اما بودجه در هفته‌های آینده ارایه می‌شود و آن زمان است که درباره این مساله در ارتباط با بودجه توضیحات ارایه خواهد شد.

موریسون افزود: نمی‌خواهم در گمانه‌زنی‌های پیش از ارایه بودجه وارد شوم.

به رغم افزایش درخواست‌ها از خودروسواران و برخی از رهبران ایالات برای حذف مالیات غیر مستقیم سوخت، برخی از کارشناسان عقیده دارند که این روش، مانند مسکن مقطعی اثر خواهد کرد و در آینده مشکلات تامین بودجه به وجود می‌آورد.

پیتر خوری، سخنگوی اتحادیه راهداری و رانندگان استرالیا گفت: می‌توانیم درک کنیم که دولت باید به دنبال راهی برای کاهش فشار قیمت سوخت روی زندگی مردم باشد؛ اما مشکل اینجاست که مالیات غیرمستقیم سوخت، به منظور افزایش درآمد رانندگانی است که در شبکه جاده‌های کشور به کار مشغولند و این درآمد صرف بهسازی راه‌ها و حمایت از شوراهای محلی و منطقه‌ای می‌شود تا بتوانند استانداردهای جاده‌ای خود را حفظ کنند.

وی افزود: این مالیات برای نوسان‌گیری از قیمت نفت، به ویژه در این فضای ناپایدار طراحی نشده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه