وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » برنامه‌ریزی عجیب دولت ویکتوریا: نیوساوت‌ولزی‌ها می‌توانند در ویکتوریا سفر کنند؛ ملبورنی‌ها نه

تاریخ انتشار : 1400/07/24 - 10:49

برنامه‌ریزی عجیب دولت ویکتوریا: نیوساوت‌ولزی‌ها می‌توانند در ویکتوریا سفر کنند؛ ملبورنی‌ها نه

صدای استرالیا- دولت ویکتوریا به دلیل برنامه‌ریزی عجیب و ناهنجاری در اعمال محدویت‌های مرتبط با کرونا تحت انتقاد است؛ محدودیت‌هایی که موجب می‌شود نیوساوت‌ولزی‌هایی که کاملا واکسینه شده باشند، پیش از اهالی خود ملبورن بتوانند در ایالت ویکتوریا به سفر بپردازند.

برنامه‌ریزی عجیب دولت ویکتوریا

صدای استرالیا- دولت ویکتوریا به دلیل برنامه‌ریزی عجیب و ناهنجاری در اعمال محدویت‌های مرتبط با کرونا تحت انتقاد است؛ محدودیت‌هایی که موجب می‌شود نیوساوت‌ولزی‌هایی که کاملا واکسینه شده باشند، پیش از اهالی خود ملبورن بتوانند در ایالت ویکتوریا به سفر بپردازند.

ویکتوریایی‌هایی که دو دوز واکسن زده باشند و شهروندان مناطق قرمز خارج از ایالت مثل سیدنی بزرگ، از ساعت ۱۱:۵۹ روز ۱۹ اکتبر می‌توانند بدون گذراندن قرنطینه ۱۴ روزه وارد ویکتوریا شوند.

البته این افراد باید ۷۲ ساعت پیش از ورود به ویکتوریا، تست منفی کووید-۱۹ گرفته باشند، پس از ورود خود را ایزوله کنند و سپس ۷۲ ساعت بعد دوباره تست بدهند و تا زمان دریافت پاسخ منفی در ایزوله بمانند.

مسافران کاملا واکسینه شده از مناطق نارنجی نیز دیگر نیازی به تست دادن یا ایزوله شدن به هنگام ورود ندارند.

تغییرات اعمال شده در اجازه ورود، که شامل حال افراد واکسینه نشده یا کسانی که فقط یک دوز واکسن زده باشند نمی‌شوند، درها را برای شهروندان این ایالت باز می کند تا با دوستان و افراد خانواده‌شان در نیوساوت‌ولز دیدار کنند؛ آن هم چند هفته پیش از آنکه اجازه مشابهی برای ساکنان همین ایالت صادر شود.

ملبورنی‌ها در حال حاضر باید محدودیت سقف سفر ۱۵ کیلومتری را رعایت کنند. این محدودیت، زمانی که ۷۰ درصد افراد بالای ۱۶ سال هر دو دوز واکسن‌شان را بزنند، به ۲۵ کیلومتر افزایش می‌یابد. سفر به مناطق حومه‌ای ایالت نیز بر اساس نقشه راه خروج از قرنطینه ویکتوریا، تا زمان رسیدن به پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل، ممنوع خواهد بود.

مارتین فولی، وزیر بهداشت ویکتوریا، در پاسخ به اعتراض‌ها درباره این ناهماهنگی، به خبرنگاران گفت که آرام باشند. وی افزود: البته ناهماهنگی‌های مربوط به دوره انتقال وجود دارد؛ اما وقتی به پوشش ۷۰ و ۸۰ درصدی واکسیناسیون برسیم، این مشکلات برطرف می‌شود.

دیوید دیویس، وزیر خزانه‌داری دولت سایه گفت که مضحک و عجیب است که اهالی سیدنی به زودی می‌توانند به هر بخشی از ویکتوریا بروند؛ در حالی که خود او نمی‌تواند به دیدن پدرش در شبه جزیره مورنینگتون برود.

وی افزود: با عقل جور درنمی‌آید که مسافران از نیوساوت‌ولز بتوانند وارد ایالت شوند؛ در حالی که ۵٫۵ میلیون ملبورنی هنوز در قرنطینه هستند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه