وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » بررسی‌ها نشان داد: یک چهارم خانه‌های جدید در استرالیا سهم دانشجویان بین‌المللی می‌شود 

تاریخ انتشار : 1402/04/29 - 9:01

بررسی‌ها نشان داد: یک چهارم خانه‌های جدید در استرالیا سهم دانشجویان بین‌المللی می‌شود 

صدای استرالیا– پیش‌بینی می‌شود که در ۵ سال آینده، یک چهارم خانه‌های جدید استرالیا به سکونت دانشجویان خارجی اختصاص یابد. […]

بررسی‌ها نشان داد: یک چهارم خانه‌های جدید در استرالیا سهم دانشجویان بین‌المللی می‌شود 

صدای استرالیا– پیش‌بینی می‌شود که در ۵ سال آینده، یک چهارم خانه‌های جدید استرالیا به سکونت دانشجویان خارجی اختصاص یابد.

گزارش موسسه امور عمومی (IPA) نشان می‌دهد که در سال مالی گذشته، دانشجویان بین‌المللی ۷۰ درصد از خانه‌های تازه ساخت را در سرتاسر استرالیا پر کرده‌اند.

بر اساس داده‌های IPA، جذب دانشجویان بین‌المللی در سال مالی ۲۳-۲۰۲۲، حدود ۲۵۰ هزار مورد بوده که معادل ۷۰ درصد کل عرضه خانه‌های جدید است.

دنیل وایلد، معاون مدیرعامل IPA گفت: استرالیایی‌ها حق دارند درباره پیدا کردن خانه نگران باشند؛ زیرا تورم موجب بالا رفتن وام‌های مسکن شده و بازار اجاره را ناپایدار می‌کند. با این حال دولت فدرال بیشترین میزان پذیرش دانشجوی خارجی را ترتیب داده که ۷ خانه از هر ۱۰ خانه جدید را اشغال می‌کنند.

از سوی دیگر علاوه بر استرالیایی‌ها، خود دانشجویان بین‌المللی نیز پیامدهای این پذیرش بی‌سابقه را احساس می‌کنند.

به گفته وایلد، در سال مالی جدید ورود ۱۸۷ هزار دانشجوی بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود که معادل ۵۵ درصد از عرضه مسکن جدید در استرالیاست.

در همین حال، شورای اسکان دانشجویی می‌گوید که گزارش IPA به‌طور غیرمنصفانه‌ای پذیرش دانشجویان بین‌المللی را مقصر تشدید کمبود مسکن اجاره‌ای جلوه می‌دهد.

 آدینا سیرسون، مدیر موقت شورای اسکان دانشجویی گفت که این گزارش، در نظر نگرفته که ۷۵۵۰ دانشجو در ۲۰۰ اقامتگاهی که برای دانشجویان ساخته شده زندگی می‌کنند.

وی افزود: نباید تقصیر کمبود مسکن مستقیما به پای دانشجویان بین‌المللی نوشته شود؛ زیرا برنامه‌ریزی، مالیات، هزینه‌های ساخت، رویکردهای کهنه در تحول بازار اجاره و کمبود عرضه زمین همگی بر عرضه مسکن در کشور تاثیر می‌گذارند.

گزارش IPA بیان می‌دارد که طبق برآوردها بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ تعداد ۷۷۱ هزار و ۱۲ دانشجوی بین‌المللی جدید در استرالیا مستقر می‌شوند که معادل ۳۰۸ هزار و ۴۰۵ خانوار و تقریبا به اندازه یک چهارم عرضه خالص مسکن جدید در استرالیا خواهد بود.

وایلد گفت: دانشجویان بین‌المللی بازار مهمی برای بخش آموزش عالی هستند؛ اما دولت ابتدا باید از وجود مسکن کافی برای خانه‌اولی‌ها یا کسانی که نیاز به اجازه دارند، اطمینان حاصل کند.

وی افزود: ما باید درباره میزان پذیرش دانشجویان بین‌المللی گفت‌وگویی صادقانه انجام دهیم و استرالیایی‌ها را بدون مسکن رها نکنیم.

سیرسون نیز گفت که باید روی کاهش موانع عرضه مسکن، از جمله تامین مسکن اجاره‌ای مقرون به صرفه و تامین خوابگاه‌ برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی کار شود.

به گفته وی، ارایه مسکن مناسب برای دانشجویان بین‌المللی، آنها را از رقابت در بازار اجاره خصوصی بی‌نیاز می‌کند.

سیرسون در واکنش به پیشنهاد محدودسازی پذیرش دانشجویان بین‌المللی، چنین اقدامی را دارای عواقب منفی گسترده‌ای دانست و گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که ۱۶ درصد دانشجویانی که تحصیلات‌شان را در استرالیا به پایان می‌رسانند؛ همین جا به کار مشغول می‌شوند. این مساله می‌تواند مشکل کمبود نیروی کار را تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه