وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » برای خرید آسان خانه در استرالیا چقدر باید درآمد داشته باشید؟

تاریخ انتشار : 1402/09/03 - 0:34

برای خرید آسان خانه در استرالیا چقدر باید درآمد داشته باشید؟

صدای استرالیا - داده‌های جدید بخش مسکن در استرالیا نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها اکنون باید سالانه بیش از 300 هزار دلار درآمد سالانه داشته باشند تا بتوانند به راحتی برای خود یک خانه بخرند.

بیش‌ترین میزان رشد فصلی قیمت مسکن در استرالیا رقم خورد

صدای استرالیا – داده‌های جدید بخش مسکن در استرالیا نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها اکنون باید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دلار درآمد سالانه داشته باشند تا بتوانند به راحتی برای خود یک خانه بخرند.

این مطالعه که توسط موسسه سابرترندز انجام شده است بیش از ۲۲ هزار فروش ملک را در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ تجزیه‌وتحلیل کرد و دریافت که میانگین قیمت مسکن ۹ برابر میانگین درآمد سالانه است.

این گزارش از «ضریب میانه چندگانه» شناخته شده بین‌المللی برای رتبه‌بندی مقرون ‌به‌صرفه بودن استفاده کرد؛ این ضریب یک شاخص مسکن است که برای نشان دادن مقرون به‌صرفه بودن خرید مسکن در هر جامعه‌ای استفاده می‌شود.

ضریب میانه ۳ تا حد زیادی در مقیاس جهانی به‌عنوان «مقرون به‌صرفه» در نظر گرفته می‌شود.

براساس این گزارش، ضریب میانه در استرالیا ۹٫۱ است، که نشان می‌دهد استرالیایی‌ها باید ۳۰۱ هزار و ۷۶۹ دلار درآمد داشته باشند تا بتوانند یک خانه برای خود خریداری کنند.

کنت لاردنر، تحلیلگر ارشد و موسسه سابرترندز گفت این تحقیق نشان می‌دهد که مالکیت خانه برای یک شهروند معمولی استرالیا دور از دسترس است.

لاردنر گفت: تامین هزینه خرید مسکن از سوی والدین گزینه‌ای عالی است، البته اگر والدین ثروتمندی داشته باشید.

براساس این تحقیق، متوسط درآمد مورد نیاز برای خرید خانه در سواحل شمالی سیدنی ۶۰۰ هزار دلار در سال بود؛ در حالی که این نرخ برای خرید خانه در منطقه بیرونی غرب شهر و منطقه بلو مانتینز ۲۸۳ هزار و ۳۳۳ دلار است.

در ملبورن، متوسط درآمد سالانه مورد نیاز ۴۲۸ هزار و ۸۳۳ دلار در بخش داخلی شرق شهر، ۲۴۳ هزار و ۳۳۳ دلار در سال برای جیلانگ و ۲۷۴ هزار دلار در سال در مورنینگتون پنینسولار بود.

مقرون به‌صرفه بودن در «بریزبن» اندکی کاهش یافته و درآمد متوسط ۳۳۰ هزار دلار در سال برای خرید در جنوب شهر و ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ دلار در سال در Gold Coast مورد نیاز خواهد بود.

لاردنر تاکید کرد که برای جلوگیری از تشدید بحران و افزایش شکاف نابرابری، به راه‌حل‌های سیاستی موثری نیاز است. او هشدار داد که راهبردهایی مانند کمک‌های بلاعوض برای خرید خانه اول و طرح‌های سهام مشترک تنها با افزایش قیمت مسکن در بلندمدت، مشکل را تشدید می‌کنند.

او گفت: هر چیزی که برای خریدار کمک مالی باشد، در نهایت به یک اثر تورمی تبدیل می‌شود که بیشتر به فروشنده کمک خواهد کرد تا خریدار.

لاردنر گفت که دولت باید یک سیاستی در موضوع مسکن ارائه دهد که بین عرضه و قیمت مناسب تعادل ایجاد کند.

او خاطرنشان کرد: ساختن خانه‌ها یا آپارتمان‌هایی با قیمت ۷۰۰ هزار دلار و بیش از آن کارساز نیست؛ ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا خانه‌های با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار دلار بسازیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه