وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » بحران توفان در ویکتوریا؛ خطوط انتقال برق منهدم شد

تاریخ انتشار : 1402/11/25 - 4:02

بحران توفان در ویکتوریا؛ خطوط انتقال برق منهدم شد

صدای استرالیا– نقشه‌های منتشر شده نشان دهنده شدت توفان‌های روز گذشته ویکتوریاست که موجب قطع برق ۲۸۰ هزار خانه و […]

بحران توفان در ویکتوریا؛ خطوط انتقال برق منهدم شد

صدای استرالیا– نقشه‌های منتشر شده نشان دهنده شدت توفان‌های روز گذشته ویکتوریاست که موجب قطع برق ۲۸۰ هزار خانه و کسب‌وکار شد.

وب‌سایت Weatherzone گزارش کرد که تعداد ۵۴۴ هزار رعد و برق بین ساعت ۹ صبح تا ۹ شب دیروز در ویکتوریا و در شعاع ۶۰۰ کیلومتری اطراف ملبورن رخ داده است.

سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز برای باد در این ایالت ثبت شد.

وزارت انرژی، محیط زیست و اقلیم اعلام کرد که توفان موجب سقوط ۶ برج انتقال برق در نزدیکی آناکی، بین جیلانگ و باکس مارش شده که به قطع کامل در ایستگاه برق گیپسلند انجامیده است.

لیلی دامبروزیو، وزیر انرژی گفت: این یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای قطع برق در تاریخ ایالت است و تعدادی از خطوط انتقال کاملا فرو ریخته‌اند.

وی افزود: شرکت‌های خطوط انتقال برق تمام شب را کار خواهند کرد تا به ارزیابی خسارات وارد شده به زیرخطوط انتقال، پست‌های فرعی منطقه‌ای و فیدرها بپردازند.

دامبروزیو گفت: اولویت به مشتریان متکی به برق داده شده و امیدواریم برق تعداد بیشتری از مشترکان وصل شود.

بنا به اعلام شرکت AMEO، در ساعت ۸:۳۰ شب نزدیک به ۴۷۳ هزار خانه و کسب‌وکار همچنان بدون برق بودند.

این اپراتور مستقل برق اعلام کرد: برآوردها حاکی است که بادهای تند و سقوط درختان، صدها عدد از خطوط انتقال و تیر‌های برق آسیب رسانده است. 

این شرکت با بیان اینکه نیروهای شبکه، همچنان با وضعیت نامساعد آب و هوا، سقطو درختان و مشکلات دسترسی به منظور ترمیم خطوط انتقال آسیب دیده و زیرساخت‌های حیاتی انرژی درگیرند، افزود: با توجه به وسعت خرابی‌ها، برطرف کردن مشکلات اگر نگوییم چند هفته، لااقل چند روز به طول خواهد انجامید.

به گفته دامبروزیو، تا ساعت ۱۱:۱۵ شب تعداد خانه‌ها و کسب‌وکارهای فاقد برق به ۳۷۵ هزار کاهش یافت و صبح امروز نیز این تعداد در کل ایالت ۲۸۰ هزار خانه و کسب‌وکار بود.

سازمان خدمات اضطراری ویکتوریا از دیروز صبح تعداد ۲۷۵۰ تماس درخواست کمک دریافت کرده که عمدتا به دلیل سقوط درختان و آسیب به خانه‌ها بوده است.

بنا به اعلام وزارت انرژی، عصر دیروز در چی قطع ایستگاه لوی یانگ ای، در نزدیکی ترارالگون، برق نزدیک به ۹۰ هزار خانه و کسب‌وکار نیز به منظور کاهش فشار به شبکه قطع شد که البته سریعا اتصال برق آنها به حالت عادی بازگردانده شد.

تخریب خطوط انتقال

تصاویری باورنکردنی از خطوط انتقال برق تخریب شده منتشر شده و به نظر می‌رسد خطوط نزدیک به جیلانگ به طور کامل فرو ریخته است.

شبکه خدمات AusNet، در شرق و شمال شرق ویکتوریا و شبکه انرژی United Energy، در جنوب شرقی ملبورن و شبه جزیره مورنینگتون، بدترین آسیب را دیده‌اند.

برق بیش از ۲۶۰ هزار مشتری AusNet و بیش از ۱۳۰ هزار کاربر United در ساعت ۸:۳۰ شب قطع شده بود.

همچنین ده‌ها هزار مشتری پاورکور استرالیا در مرکز و غرب ویکتوریا و غرب بیرونی ملبورن و بیش از ۱۲ هزار نفر در شبکه CitiPower در منطقه مرکز تجاری و حومه داخلی ملبورن نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.

ده‌ها خط قطار شهری به دلیل شرایط جوی به حالت تعلیق درآمد که البته خدمات تمام خطوط به جز خط بلگریو اواخر شب گذشته دوباره شروع به کار کردند.

سرویس خدمات اضطراری اعلام کرد که تا ساعت ۶ بعدازظهر بیش از ۱۵۰۰ تماس برای کمک دریافت کرده و از ساکنان خواسته تا صبور باشند.

رعد و برق شدید

پس از شرایط عمدتاً خشک، گرم و وزش باد صبح دیروز، در طول بعد از ظهر در بخش‌های مرکزی ویکتوریا و ملبورن رعد و برق شدید به وقوع پیوست.

همچنین توفان‌های صبح دیروز باعث آتش‌سوزی گسترده در غرب ویکتوریا شد و سازمان خدمات اضطراری هشدار داده که شرایط آب و هوایی خطرناک هنوز به پایان نرسیده است.

از سوی دیگر، وقوع سیل باعث آبگرفتگی جاده‌ها در کلیتون، در جنوب شرقی ملبورن شد.

در همین حال دمای هوا از ۴۱ درجه به سرعت و در عرض چند دقیقه به ۲۶ درجه کاهش یافت.

سرعت وزش باد در بخش‌هایی از این ایالت به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت رسید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه