وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » با وجود کمبود نیروی انسانی، کارفرمایان در استرالیا مهندسان مهاجر را استخدام نمی‌کنند

تاریخ انتشار : 1401/06/16 - 12:37

با وجود کمبود نیروی انسانی، کارفرمایان در استرالیا مهندسان مهاجر را استخدام نمی‌کنند

صدای استرالیا– داده‌های جدید حاکی است در حالی که فرصت‌های شغلی در بخش مهندسی ۱۷۶ درصد رشد کرده، نیمی از […]

با وجود کمبود شدید نیروی انسانی، کارفرمایان در استرالیا مهندسان مهاجر را استخدام نمی‌کنند

صدای استرالیا– داده‌های جدید حاکی است در حالی که فرصت‌های شغلی در بخش مهندسی ۱۷۶ درصد رشد کرده، نیمی از مهاجرانی که فعالانه با عنوان مهندس دنبال شغل می‌گردند، در حال حاضر بیکارند.

گزارش بازار کار کمیسیون ملی مهارت، منتهی به ژوئن ۲۰۲۲، حاکی است که ۴۷ درصد از این گروه از مهاجران، مشغول به کار نیستند، هر چند که تعداد فرصت‌های شغلی مهندسی به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ به بعد رسیده است.

رامیلی مدو، مدیرعامل انجمن مهندسان استرالیا گفت که بسیاری از مهاجران ماهر می‌توانند این فرصت‌های شغلی را در اختیار بگیرند؛ اما کارفرمایان در مقایل استخدام مهاجران سوگیری دارند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از مهاجران با مدرک مهندسی در استرالیا برای یافتن شغلی متناسب با تجربه و تحصیلات‌شان مشکل دارند.

خانم مدو گفت: تحقیقات ما حاکی است که سوگیری کارفرمایان در مورد «محلی» نبودن آنها، در زمینه تجربه، شبکه‌ها، استانداردها، مراجع یا تخصص‌، بزرگ‌ترین مانع محسوب می‌شود.

به گفته وی، به کارگیری این ذخایر بلااستفاده از استعداد و مهارت، می‌تواند ابزاری فوری برای کاهش مشکل کمبود نیروی کار باشد.

انجمن مهندسان استرالیا نهاد مورد تایید دولت فدرال برای ارزیابی مهارت‌ها و توانایی‌ها در حرفه مهندسی است.

خانم مادو گفت که این سازمان یک ارزیابی مهارت مهاجران را برای آزمایش افرادی که به دنبال استخدام در شغل مهندسی هستند، انجام داده است.

او توضیح داد: ما به دنبال این هستیم که ببینیم آیا مدارک و مهارت‌های آنها در خارج از کشور با الزامات مهندسی در استرالیا قابل مقایسه است یا نه.

پس از تکمیل این برنامه‌ها، مهاجران می‌توانند به کارفرمایان ثابت کنند که تحصیل در خارج از کشور و تجربه صنعتی، آنها را واجد شرایط کار در حرفه‌های مهندسی می‌کند.

شرکت کنندگان همچنین آزمون استانداردهای صلاحیت زبان انگلیسی را برای تأیید مهارت‌های زبانی خود پشت سر می‌گذارند.

اما حتی مهاجرانی که این دوره‌ها را گذرانده‌اند، اکثراً می‌گویند که کارفرماها برای تجربه بین آنها ارزشی قائل نبوده یا آن را نادیده می‌گیرند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه