وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ | Friday 28 June 2024
» اخبار » اولین گام دولت برای فشار به سوپرمارکت‌ها برای رفتار عادلانه

تاریخ انتشار : 1403/04/04 - 3:29

اولین گام دولت برای فشار به سوپرمارکت‌ها برای رفتار عادلانه

صدای استرالیا - دولت فدرال تأیید کرد که برای الزام سوپرمارکت‌ها به رفتار عادلانه با تامین‌کنندگان خود، مقررات جدیدی را با اعمال جریمه‌های سنگین وضع خواهد کرد.


صدای استرالیا – دولت فدرال تأیید کرد که برای الزام سوپرمارکت‌ها به رفتار عادلانه با تامین‌کنندگان خود، مقررات جدیدی را با اعمال جریمه‌های سنگین وضع خواهد کرد.

این اقدام که از ماه‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد، باعث می‌شود دستورالعمل‌های داوطلبانه‌ای که سوپرمارکت‌ها یک دهه پیش برای خود تنظیم کرده بودند، با ممنوعیت‌های سختگیرانه‌تر علیه درخواست‌های غیرمنطقی یا تهدید تامین‌کنندگان، الزامی شود.

این دستورالعمل‌ها که توسط کریگ امرسون، وزیر سابق حزب کارگر بازنگری شده است طی روزهای گذشته نهایی شده و دولت نیز تمام این توصیه‌ها را ‌پذیرفت.

این دستورالعمل‌ها برای سوپرمارکت‌هایی با درآمد سالانه بیش از پنج میلیارد دلار اعمال می‌شود.

بر این اساس، دستورالعمل‌های جدید شامل سوپرمارکت‌های کلز، وولورث، الدی و متاکش می‌شود، اما دکتر امرسون اضافه کرد که احتمالاً در آینده شامل کاسکو و همچنین آمازون در صورت تصمیم به فروش آنلاین مواد غذایی خواهد شد.

سوپرمارکت‌ها ملزم خواهند بود که با حسن نیت با تامین‌کنندگان رفتار کنند و از انتقام‌جویی علیه تامین‌کنندگانی که شکایت می‌کنند، جلوگیری شود.

سوپرمارکت‌هایی که نتوانند این الزامات را برآورده کنند، خود را در معرض جریمه‌هایی به ارزش سه برابر هرگونه منفعتی که از رفتار نادرست خود به دست آورده‌اند، قرار می‌دهند.

از طرف دیگر، جریمه می‌تواند تا ۱۰ میلیون دلار یا ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه سوپرمارکت باشد، در صورتی که منفعت قابل تعیین نباشد.

منبع: ‌شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه