وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » اولین سرشماری حیوانات خانگی در استرالیا؛ چه نام‌هایی محبوبند؟

تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 4:21

اولین سرشماری حیوانات خانگی در استرالیا؛ چه نام‌هایی محبوبند؟

صدای استرالیا - آیا توله سگی به نام لونا دارید؟ یا گربه‌ای به نام چارلی؟ مطابق اولین سرشماری حیوانات خانگی در استرالیا شما تنها نیستید.


صدای استرالیا – آیا توله سگی به نام لونا دارید؟ یا گربه‌ای به نام چارلی؟ مطابق اولین سرشماری حیوانات خانگی در استرالیا شما تنها نیستید.

“لونا” محبوب‌ترین نام حیوانات خانگی در بین صاحبان سگ و گربه در کشور است و به دنبال آن “چارلی”، “مکس”، “دیزی”، “کوکو” و “بلا” قرار دارند.

“جینجر” در بین خوکچه‌های هندی متداول است. “Bluey” با کمال تعجب برای مارمولک‌های زبان آبی محبوب است. “Squirtle” یا “Franklin” برای لاک پشت‌ها خیلی کاربرد دارند. و  خبر غم‌انگیز برای ماهی‌ها اینکه که گرچه  حیوان خانگی محسوب می‌شوند اما ۶۶ درصد از آنها نامی ندارند!

سرشماری حیوانات خانگی یک نظرسنجی آنلاین برای ویکتوریایی‌های بزرگتر از ۱۸ سال بود که در ژوئیه ۲۰۲۳ انجام شد و بیش از ۳۷،۰۰۰ پاسخ دریافت کرد.

برای استرالیا با داشتن یکی از بالاترین نرخ‌های مالکیت حیوانات اهلی در جهان، این داده‌ها می‌توانند اطلاعات و بینشی را در مورد اولویت‌های حیوانات خانگی مردم را ارائه دهند و تصمیمات دولت را در مورد طیف وسیعی از امور مربوط به این حیوانات تسهیل کنند. بر اساس این نظرسنجی ویکتوریایی‌ها ۶٫۶ میلیارد دلار برای حیوانات خانگی خود در سال منتهی به ژوئیه ۲۰۲۳ هزینه کردند.

غذا بزرگترین هزینه است که تخمین زده می‌شود ۳٫۱ میلیارد دلار توسط صاحبان حیوانات خانگی در یک سال هزینه شود. ۱٫۸ میلیارد دلار هم برای خدمات دامپزشکی هزینه شد و آن را به دومین هزینه بزرگ تبدیل کرد.

سگها محبوب ترین حیوان خانگی بودند و بعد از آن گربه‌ها، ماهی و پرنده‌ها قرار داشتند. هم‌چنین درصدهای کوچکی نیز به پستانداران کوچک مانند خرگوش، خوکچه هندی یا موش تعلق گرفت و دو درصد هم خزنده یا دیگر دوزیستان را داشتند. حشرات و عنکبوت در آخر این لیست قرار گرفتند.Top of Form

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه