وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » انرژی‌ نوین؛ بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگی استرالیا هفت سال زودتر تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/11/30 - 12:50

انرژی‌ نوین؛ بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگی استرالیا هفت سال زودتر تعطیل می‌شود

صدای استرالیا– بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگی استرالیا هفت سال زودتر از موعد مقرر تعطیل خواهد شد، چون به گفته شرکت گرداننده […]

انرژی‌ نوین؛ بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگی استرالیا هفت سال زودتر تعطیل می‌شود

صدای استرالیا– بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگی استرالیا هفت سال زودتر از موعد مقرر تعطیل خواهد شد، چون به گفته شرکت گرداننده رقابت با “سیل انرژی های تجدیدپذیر” بیش از پیش دشوار است.

نیروگاه ۲.۸۸ گیگاواتی اِرارینگ در منطقه هانتر در شمال سیدنی واقع است و شرکت “اوریجین انرژی” آن را اداره می کند.

کار این نیروگاه در سال ۲۰۲۵ پایان خواهد یافت و یک باتری در ابعاد صنعتی جای آن را خواهد گرفت.

این تازه ترین نام در فهرست بلندبالایی از نیروگاه های زغال‌سنگی است که به دلیل رشد انرژی خورشیدی و بادی ارزان در این کشور مجبور به تعطیلی می شوند.

فرانک کالابریا مدیرعامل اوریجین گفت: “بازار امروز انرژی در استرالیا خیلی متفاوت از زمانی است که اِرارینگ در اوایل دهه ۱۹۸۰ راه اندازی شد.”

وابستگی استرالیا به ایستگاه های برق زغال سنگی در سال های اخیر کاهش یافته است.

با این حال هنوز ۶۰ درصد برق این کشور از سوزاندن زغال تامین می شود که آن را به یکی از آلوده کننده ترین کشورها از نظر تولید سرانه گازهای گلخانه ای بدل می کند.

انرژی های تجدیدپذیر سال پیش حدود یک سوم تولید برق این کشور را تشکیل می داد و انتظار می رود سهم آنها تا پایان دهه به نزدیک ۷۰ درصد برسد.

شرکت عظیم انرژی “اِی جی ال” که رقیب اوریجین است هفته پیش گفت که زمان تعطیلی دو نیروگاه بزرگتر زغال سنگی خود را چند سال جلو می کشد.

شرکت “انرژی استرالیا” هم در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که یکی از آلوده کننده ترین نیروگاه های برق این کشور به نام “یالورن” در ایالت ویکتوریا در اواسط سال ۲۰۲۸ یعنی چهار سال زودتر از موعد قبلی از کار باز می ایستد.

هر سه شرکت در سال های اخیر شاهد افت درآمد خود از نیروگاه های زغالی بوده اند که ناشی از کاهش بهای الکتریسیته به دلیل قدرت گرفتن انرژی های تجدیدپذیر است.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه