وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ | Wednesday 26 June 2024
» اخبار » الزام بانک‌ها به اعلام تغییر نرخ بهره به مشتریان

تاریخ انتشار : 1403/03/28 - 5:56

الزام بانک‌ها به اعلام تغییر نرخ بهره به مشتریان

صدای استرالیا- دولت استرالیا تغییراتی را در خدمات بانکی اعلام کرده است که هدف آن تسهیل فرآیند تغییر ارائه‌دهنده‌های وام مسکن و حساب‌های پس‌انداز است.

تعدیل نیروی بانک‌های بزرگ استرالیا

صدای استرالیا- دولت استرالیا تغییراتی را در خدمات بانکی اعلام کرده است که هدف آن تسهیل فرآیند تغییر ارائه‌دهنده‌های وام مسکن و حساب‌های پس‌انداز است.

طبق این تغییرات، بانک‌ها موظف خواهند بود هنگامی که نرخ سود حساب پس‌انداز آن‌ها تغییر می‌کند، به مشتریان خود اطلاع دهند.

یکی دیگر از اصلاحات این است که با فراهم کردن راه‌های مستقیم و آسان برای دسترسی به فرم‌های لازم برای تغییر یک وام مسکن، فرآیند آن را ساده‌تر می‌کند.

همچنین سطح ارتباط بیشتر بانک‌ها برای کمک به مشتریان در یافتن بانکی که می‌تواند سود بیشتری را پرداخت کند، طراحی شده است. جیم چالمرز، خزانه‌دار، گفت: این تغییرات به مشتریان کمک می‌کند تا انتخاب بیشتر، قیمت‌های پایین‌تر و خدمات بهتری را پیش روی خود داشته باشند.

مجموعه اصلاحات برای تقویت رقابت بین بانک‌ها طراحی شده و پس از دو تحقیق توسط کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۰ اجرایی شده است.

دولت همچنین نقش بانک‌های کوچک و متوسط را در اقتصاد بررسی کرد که در رقابت با چهار بانک بزرگ در چالش هستند.

چالمرز اعلام کرد که دولت بررسی خواهد کرد که چگونه بانک‌های کوچکتر منابع مالی خود را تامین می‌کنند و بررسی خواهد کرد که آیا راه‌هایی وجود دارد که دولت بتواند از بانک‌های جدید برای ورود به بازار حمایت کند.

این قوانین همچنین الزامات افشای حساب‌های سپرده را بهبود می‌بخشد. وب سایت‌های مقایسه مالی نیز در این اصلاحات هدف قرار خواهند گرفت و آنها اکنون مجبور خواهند شد روابط خود را با ارائه دهندگان محصولاتی که بررسی می‌کنند،  بهتر افشا کنند. همچنین از آنها خواسته می‌شود که در مورد نحوه رتبه بندی مقایسه محصولاتشان شفاف‌تر باشند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه