وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استرالیا/کارشناسان: هرچه سریعتر واکسن بزنید

تاریخ انتشار : 1402/01/30 - 7:07

افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استرالیا/کارشناسان: هرچه سریعتر واکسن بزنید

صدای استرالیا - همزمان با افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استرالیا، کارشناسان به مردم توصیه کردند که نسبت به دریافت واکسن‌ آنفلوآنزا اقدام کنند.


صدای استرالیا – همزمان با افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استرالیا، کارشناسان به مردم توصیه کردند که نسبت به دریافت واکسن‌ آنفلوآنزا اقدام کنند.

دکتر داریل چنگ، سرپرست پزشکی در مرکز آموزش واکسن ملبورن گفت: شاهد افزایش موارد آنفلوآنزا هستیم و با بازگشت سفرها به حالت عادی، الگوهای فصلی نیز مشابه آنچه که قبل از کووید به آن عادت داشتیم، شده است.

وی افزود: فصل آنفلوآنزا در سال گذشته زود آغاز شد و موارد ابتلا تا ژوئن، دو ماه زودتر از حد معمول قبل از پاندمی کووید، به اوج خود رسید.

پروفسور یان بار از موسسه دوهرتی نیز گفت که عفونت‌های آنفلوآنزا در طول آخرین زمستان نیمکره شمالی دو ماه زودتر از حد معمول یعنی در دسامبر به اوج خود رسیده بود.

وی گفت که عفونت‌های آنفلوآنزا در استرالیا در ماه مارس در مقایسه با فوریه دو برابر شده است اما به نظر می‌رسد که شاهد یک فصل عادی آنفلوآنزا خواهیم بود.

آخرین آمار نشان می‌دهند که در دو هفته منتهی به ۱۹ مارس، ۳۷۳۰ مورد آنفلوآنزای تائید شده آزمایشگاهی در استرالیا وجود داشت که ۳۸ درصد نسبت به دو هفته قبل از آن افزایش نشان داد. در سال جاری تاکنون نیز ۱۳ هزار و ۲۹۲ مورد آنفلوآنزای تائید شده آزمایشگاهی در استرالیا ثبت شده است.

واکسن سالانه آنفلوآنزا برای تمام استرالیایی‌های شش ماهه به بالا توصیه می‌شود. این واکسن، یک واکسن چهار ظرفیتی است که در برابر چهار سویه آنفلوآنزا محافظت ایجاد می‌کند.

واکسن آنفلوآنزا به طور گسترده توسط پزشکان عمومی و در داروخانه‌ها تجویز می‌شود. براساس برنامه ملی ایمن‌سازی، واکسیناسیون آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر بیشتر شامل کودکان شش ماهه تا پنج سال، زنان باردار، افراد ۶۵ سال به بالا، بومیان و ساکنان شش ماهه به بالای جزایر تنگه تورس و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی و عصبی رایگان است.

کودکان زیر یک سال برای واکسینه شدن کامل نیاز به تزریق دو دوز واکسن دارند.

واکسن آنفلوآنزا بالاترین سطح محافظت را طی سه تا چهار ماه نخست پس از تزریق ایجاد می‌کند.

دکتر شارلوت هسپه از کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا توصیه کرد که واکسن آنفلوآنزا طی چهار تا شش هفته آینده دریافت شود. همچنین اگر واجد شرایط دریافت یک دوز تقویتی برای کووید هستید، زمان بسیار خوبی برای انجام آن همزمان با واکسن آنفلوآنزا است.

واکسن کووید-۱۹ و آنفلوآنزا فصلی را می‌توان با خیال راحت در یک روز تزریق کرد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه