وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » افزایش تلاش جاسوسان چینی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/03/08 - 12:39

افزایش تلاش جاسوسان چینی در استرالیا

صدای استرالیا - جاسوسان چيني با هدف دسترسي به اسرار نظامي و استراتژیک استرالیا، تلاش‌هاي خرابكارانه خود را شدت بخشيده‌اند.


صدای استرالیا – جاسوسان چینی با هدف دسترسی به اسرار نظامی و استراتژیک استرالیا، تلاش‌های خرابکارانه خود را شدت بخشیده‌اند.

براساس گزارش منابع آگاه، چین با دقتی بالا ارتش استرالیا، به ویژه نیروی دریایی و هوایی را زیر نظر دارد. هشدار درباره احتمال وقوع اقدامات خرابکارانه خارجی همزمان با شدت گرفتن جدل‌های دیپلماتیک میان دو کشور اعلام شده است.

دو ماه پیش سازمان اطلاعات امنیت استرالیا (ASIO) هشدار داد تلاش سرویس‌های اطلاعاتی خارجی برای به خطر انداختن قابلیت‌های حیاتی دفاعی استرالیا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. به گفته این سازمان، میزان حضور ماموران اطلاعاتی خارجی و نمایندگان فعال آنها در استرالیا بیشتر از زمان اوج جنگ سرد است و بسیاری از آنها از توانایی، هدف و عزم جدی برای وارد کردن آسیب شدید به امنیت ملی استرالیا برخوردارند.

پروژه‌های مورد نظر این گروه‌های جاسوسی برنامه ۳۵ میلیارد دلاری توسعه ناوچه‌ها و برنامه ۵۰ میلیارد دلاری زیردریایی‌های ارتش استرالیا است. همزمان، با بالاگرفتن تنش‌ها، ایالات متحده قصد دارد در قالب برنامه نیروهای دریایی چرخشی داروین- برنامه‌ای با هدف تعمیق عملکرد داخلی میان نیروهای نظامی آمریکا و استرالیا – هزار و ۲۰۰ نیرو از اعضای نیروی دریایی خود را به استرالیا اعزام کند.

به گفته لیندا رینولدز وزیر دفاع، اعزام این نیروها نمونه‌ای از قدرت اتحاد استرالیا و ایالات متحده است و از تعهد مشترک دو کشور نسبت به امنیت منطقه خبر می‌دهد.

چین به دلیل درخواست استرالیا برای انجام تجسس مستقل درباره منشا شیوع کووید-۱۹ نسبت به دولت استرالیا خشمگین است و این خشم به جدل‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور تبدیل شده است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه