وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » افتتاح بزرگترین رصدخانه دریایی جهان در استرالیا در سال ۲۰۲۳

تاریخ انتشار : 1401/07/18 - 5:52

افتتاح بزرگترین رصدخانه دریایی جهان در استرالیا در سال ۲۰۲۳

صدای استرالیا - یک رصدخانه دریایی جدید ۳۰ میلیون دلاری که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ در استرالیا افتتاح شود، دارای پنجره‌های بزرگی رو به اقیانوس است، می‌توان خوردن غذا زیر آب را در آن تجربه کرد، دارای گالری‌های هنر دریایی است و همچنین فضاهای نمایشگاهی دارد.


صدای استرالیا – یک رصدخانه دریایی جدید ۳۰ میلیون دلاری که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ در استرالیا افتتاح شود، دارای پنجره‌های بزرگی رو به اقیانوس است، می‌توان خوردن غذا زیر آب را در آن تجربه کرد، دارای گالری‌های هنر دریایی است و همچنین فضاهای نمایشگاهی دارد.

مرکز جدید کشف زیر آب استرالیا (AUDC) که قرار است بزرگترین رصدخانه دریایی در جهان باشد تا اوایل سال ۲۰۲۳ در استرالیای غربی افتتاح خواهد شد.

براساس طرح شرکت بریتانیایی Baca Architects، این رصدخانه دریایی که به شکل یک نهنگ ساخته می‌شود، در انتهای اسکله ۱٫۸ کیلومتری بوسلتون که در فهرست میراث فرهنگی قرار دارد و بر روی آب‌های حفاظت شده خلیج جئوگراف امتداد دارد، قرار خواهد داشت.

این رصدخانه با نام Cetacean، شبیه یک نهنگ است که سرش به بیرون از آب نگاه می‌کند. بخش زیرآب این سازه شامل پنجره‌هایی به ارتفاع ۵٫۵ متر با نمای یک علفزار دریایی است، در حالی که در بالای آب پنجره‌های بیشتری برای دیدن منظره‌ای از اقیانوس بی‌پایان و اسکله منتهی به بوسلتون وجود دارند.

در داخل این سازه، مهمانان می‌توانند غذا خوردن در زیر آب، بازدید از یک گالری هنری، بازدید از فضاهای نمایشگاهی و حضور در یک مرکز تحقیقات دریایی را تجربه کنند. این مرکز تحقیقات به مردم درباره اقیانوس‌های پاک و اثرات تغییرات آب و هوایی آموزش می‌دهد. رستوران نروژی این سازه در عمق ۵٫۵ زیر آب قرار خواهد داشت.

نمای بیرونی Cetacean نیز به صورتی کامل دوستدار محیط زیست و هماهنگ با زندگی جانداران دریایی ساخته شده است.

منبع: برادشیت


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , پیشنهاد سردبیر , گردشگری
ارسال دیدگاه