وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » اسکمر‌ها، ده‌ها اجاره‌نشین کوئینزلندی را سرکیسه کردند

تاریخ انتشار : 1401/02/17 - 12:50

اسکمر‌ها، ده‌ها اجاره‌نشین کوئینزلندی را سرکیسه کردند

صدای استرالیا– چندین تن از شهروندان کوئینزلندی، در جست‌وجو به دنبال یک ملک اجاره‌ای، در دام یک کلاهبرداری آنلاین افتادند […]

اسکمر‌ها، ده‌ها اجاره‌نشین کوئینزلندی را سرکیسه کردند

صدای استرالیا– چندین تن از شهروندان کوئینزلندی، در جست‌وجو به دنبال یک ملک اجاره‌ای، در دام یک کلاهبرداری آنلاین افتادند و هزاران دلارشان را از دست دادند.

به گفته مشاوران املاک، تعداد پیام‌ها و محتواهای دروغین با هدف کلاهبرداری از اجاره‌نشین‌ها رو به افزایش است و برخی از اسکمرها، با یک پست اینترنتی، چندین قربانی را به دام می‌اندازند.

یکی از قربانی‌های متعدد کوئینزلندی، یک مادر تنها به نام مری کلیر لرد است که پس از درخواست خانه اجاره‌ای در فیس‌بوک، در دام کلاهبرداران افتاد و فردی با نام رجینا با او تماس گرفت. او که گمان می‌کرد در حال اجاره خانه این فرد در حومه پیمپانا در گلدکست است، دو هزار دلار به حساب وی واریز کرد؛ اما بعد ازانتقال پول، آگهی آنلاین خانه مذکور از روی فیس‌بوک حذف شد.

اما اسنودون، مشاور املاکی که خانه مذکور را به صورت واقعی مدیریت می‌کند، گفت که ده نفر در دام همین آگهی دروغین افتاده‌اند.

پلیس توصیه می‌کند که افراد پیش از هرگونه اقدام به انتقال پول، حتما تحقیقات کافی را به انجام برسانند و از ملک موردنظر بازدید کنند.

همچنین به اجاره‌نشین‌ها تاکید شده که سایت‌های پربازدید را بررسی کنند و ببیند که آیا آگهی موردنظرشان از سایت دیگری کپی شده است یا نه.

همچنین افرادی که در دام این پیام‌های اسکم می‌افتند، باید سریعا با بانک‌شان تماس بگیرند و از بانک بخواهند که جلوی تراکنش گرفته شود.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه