وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » استقرار بمب‌افکن‌های آمریکا در قلمرو شمالی استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/08/11 - 4:02

استقرار بمب‌افکن‌های آمریکا در قلمرو شمالی استرالیا

صدای استرالیا - در بحبوحه تشدید تنش‌ها با پکن، یک منبع آگاه روز دوشنبه گفت که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای استقرار ۶ بمب‌افکن B-52 با قابلیت حمل هسته‌ای در یک پایگاه هوایی در شمال استرالیا است.


صدای استرالیا – در بحبوحه تشدید تنش‌ها با پکن، یک منبع آگاه گفت که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای استقرار شش بمب‌افکن B-52 با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای در یک پایگاه هوایی در شمال استرالیا است.

این منبع که از افشای نام خود خودداری کرد، توضیح داد: تاسیسات اختصاصی برای این بمب‌افکن‌ها در پایگاه دورافتاده تیندال نیروی هوایی استرالیا در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب داروین، پایتخت قلمرو شمالی استرالیا ایجاد خواهد شد.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا در یک کنفرانس رسانه‌ای گفت: استرالیا هر از گاهی با آمریکا در زمینه اتحادهای دفاعی تعامل می‌کند. بازدیدهایی از استرالیا از جمله داروین وجود دارد و تفنگداران دریایی آمریکا به صورت چرخشی در آنجا مستقر هستند.

قلمرو شمالی استرالیا در حال حاضر میزبان همکاری‌های نظامی استرالیا و آمریکا است و هزاران تفنگدار دریایی آمریکا سالانه برای آموزش و تمرینات مشترک در قلمرو شمالی استرالیا حضور می‌یابند.

در گزارش شبکه خبری ای بی سی آمده است که آمریکا طرح‌های مفصلی را برای آنچه که آن را “تاسیسات عملیات‌های اسکادران” می‌نامد برای استفاده در فصل خشک قلمرو شمالی استرالیا، یک مرکز تعمیر و نگهداری و یک منطقه پارکینگ برای B-52ها تهیه کرده است.

همچنین بکا واسر از یک مرکز امنیتی در واشنگتن دی‌سی گفت: قرار دادن B-52ها در استرالیا که برد رزمی آنها در حدود ۱۴ هزار کیلومتر است، هشداری برای پکن خواهد بود، آن هم در شرایطی که نگرانی‌ها درباره حمله چین به تایوان افزایش یافته است.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه