وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » استرالیا ۴۵۰ هزار دوز واکسن آبله میمون خرید

تاریخ انتشار : 1401/05/14 - 5:41

استرالیا ۴۵۰ هزار دوز واکسن آبله میمون خرید

صدای استرالیا - دولت استرالیا 450 هزار دوز واکسن آبله میمون را خریده است که از این میزان 22 هزار دوز طی این هفته و هفته آینده وارد این کشور می‌شوند.


صدای استرالیا – دولت استرالیا ۴۵۰ هزار دوز واکسن آبله میمون را خریده است که از این میزان ۲۲ هزار دوز طی این هفته و هفته آینده وارد این کشور می‌شوند.

نسل سوم واکسن شرکت باوارین نوردیک با اولویت در دسترس گروه‌های در معرض خطر مانند همجنسگرایان و دوجنسگراها به ویژه آنهایی که به کشورهایی با شیوع قابل توجه آبله میمون سفر می‌کنند، قرار می‌گیرد.

از این واکسن می‌توان هم برای پیشگیری از انتشار آبله میمون و هم پس از مواجهه با این ویروس استفاده کرد.

استرالیا تاکنون تنها ۵۸ مورد آبله میمون را گزارش کرده است و این در حالی است که در روز ۲۸ جولای آبله میمون در استرالیا به عنوان یک بیماری واگیردار بااهمیت ملی اعلام شد.

مارک باتلر، وزیر بهداشت استرالیا گفت: واکسن نسل سوم باوارین نوردیک برای بیمارانی که ایمنی ضعیفی دارند، بسیار موثرتر و کاربرپسندتر است و همچنین می‌توان از آن برای زنان باردار، کودکان و افرادی که بیماری‌های پوستی دارند، استفاده کرد.

به گفته وی، قرار است حدود ۱۰۰ هزار دوز از واکسن‌های خریداری شده در سال جاری میلادی و ۳۵۰ هزار دوز دیگر در سال آینده به استرالیا تحویل داده شود.

منبع: گاردین

اخبار مرتبط:

آبله میمون، بیماری با اهمیت ملی در استرالیا اعلام شد

شناسایی نخستین مورد آبله میمون در کوئینزلند


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه