وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » استرالیا یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان محصولات نساجی جهان

تاریخ انتشار : 1401/05/01 - 3:27

استرالیا یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان محصولات نساجی جهان

صدای استرالیا - براساس یک گزارش جدید، هر استرالیایی سالانه 14.8 کیلوگرم پوشاک یا ۵۶ کالای جدید را خریداری می‌کند که با این حساب استرالیا دارای یکی از بالاترین سرانه‌های مصرف محصولات نساجی در جهان است.


صدای استرالیا – براساس یک گزارش جدید، هر استرالیایی سالانه ۱۴٫۸ کیلوگرم پوشاک یا ۵۶ کالای جدید را خریداری می‌کند که با این حساب استرالیا دارای یکی از بالاترین سرانه‌های مصرف محصولات نساجی در جهان است.

گزارش شورای مد استرالیا (AFC) نشان داد سالانه در مجموع یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون عدد لباس – به میزان ۳۷۳ هزار تن پارچه – وارد استرالیا می‌شود.

همچنین هزینه سالانه مصرف‌کنندگان پوشاک در استرالیا ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است، به این معنی که هر استرالیایی بطور متوسط ۶٫۵۰ دلار برای هر عدد لباس می‌پردازند.

تولید پوشاک در استرالیا حدود ۳۸ میلیون واحد در هر سال است که تنها معادل سه درصد از بازار پوشاک وارداتی است.

پیتر آلن نویسنده اصلی این گزارش گفت: در انتهای دیگر چرخه مد، سالانه حدود ۲۶۰ هزار تن پوشاک و لباس معادل ۱۰ کیلوگرم به ازای نفر به محل دفن زباله می‌رود.

این در حالیست که قرار است تا سال ۲۰۳۰ ضایعات نساجی در استرالیا به نصف کاهش یابد.

لیلا ناجا هیبری، مدیر اجرایی شورای مد استرالیا گفت: صنعت مد سالانه ۲۷ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا اضافه می‌کند و این صنعت به تاثیر منفی بر محیط زیست شهرت دارد و به همین دلیل باید تغییری در نحوه طراحی، تولید، استفاده و دفع محصولات نساجی به وجود بیاید.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه