وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ | Wednesday 26 June 2024
» اجتماعی » استرالیا کشور محبوب مهاجران هندی

تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 11:27

استرالیا کشور محبوب مهاجران هندی

صدای استرالیا- جمعیت استرالیا زیاد می‌شود و دلیل آن هم تعداد فزاینده‌ای از هندی‌ها هستند که با چشم‌انداز درآمد بیشتر، تحصیلات عالی و سبک زندگی آرام‌تر جذب کشور شده‌اند.


صدای استرالیا- جمعیت استرالیا زیاد می‌شود و دلیل آن هم تعداد فزاینده‌ای از هندی‌ها هستند که با چشم‌انداز درآمد بیشتر، تحصیلات عالی و سبک زندگی آرام‌تر جذب کشور شده‌اند.

دولت استرالیا هم تا حد زیادی با آغوش باز از این هجوم استقبال کرده است زیرا به روابط تجاری نزدیک‌تر با بازار مصرف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری هند چشم دوخته است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که تا ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۷۵۳ هزار و ۵۲۰ نفر متولد هند در استرالیا زندگی می‌کردند که بیش از دو برابر تعداد ثبت شده در یک دهه قبل است.

پس از بریتانیا، جمعیت هندی‌الاصل در حال حاضر دارای بیشترین جمعیت مهاجر در استرالیا هستند.

دیلی میل استرالیا با مهاجران هندی در هریس پارک و پاراماتا در حومه غربی سیدنی صحبت کرده و بسیاری گفته‌اند از مسیر ویزای دانشجویی استرالیا برای تضمین اقامت دائم استفاده کرده‌اند.

با این حال، پس از اینکه دولت قوانین ویزای دانشجویی را در ماه مارس سخت‌تر کرد، این مسیر هم مشکل‌تر شده است.

با این حال، دولت همچنان مشتاق جذب مهاجران بسیار ماهر هندی است و آنتونی آلبانیزی و نارندرا مودی، نخست وزیران استرالیا و هند پیمان مهاجرت (MOU) را در سال ۲۰۲۳ امضا کردند – یک سال پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد سودآور بین دو کشور.

استرالیا در سال مالی ۲۰۲۲ حدود ۱۹٫۳ میلیارد دلار کالا به هند صادر کرد و تنها یک سال بعد پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد، این رقم به ۳۳ میلیارد دلار افزایش یافت.                                     تفاهم‌نامه پیمان مهاجرت به فارغ التحصیلان هندی از دانشگاه‌های استرالیا که دارای ویزای دانشجویی هستند اجازه می‌دهد تا حداکثر هشت سال بدون نیاز به ویزا، به کار و پیشرفت حرفه‌ای بپردازند.

در همین حال، یک برنامه آزمایشی جدید به نام MATES کار را برای متخصصان جوان و فارغ‌التحصیلان هندی برای کار در استرالیا آسان‌تر می‌کند.

این برنامه به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هند و متخصصان جوان فرصتی برای زندگی و کار در استرالیا تا دو سال با ۳۰۰۰ مکان در دسترس می‌دهد.

رشته‌های واجد شرایط شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، معدن، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی، فناوری مالی و فناوری کشاورزی خواهد بود.

روزنامه دیلی میل به میان هندی‌ها رفته و نظرشان را درباره بودن در استرالیا پرسیده است. در نظرسنجی انجام شده بیشتر هندی‌ها از اینکه در استرالیا هستند راضی و خشنودند اگرچه به تفاوت‌های فرهنگی میان دو کشور اشاره می‌کنند. یکی از این مهاجران توصیه‌هایی را برای سایر هندی‌هایی دارد که به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند.

او می‌گوید: از نظر ذهنی آماده و قوی باشید.

توصیه اصلی یکی دیگر از این مهاجران به اتباع جدید هندی که به دنبال حضور در استرالیا هستند، تمرکز بر تحصیل و انجام کارهایی است که برای دریافت اقامت دائم نیاز دارند.

او می‌گوید: این مهمترین چیز است، اگر روی آن تمرکز نکنید، آمدن به استرالیا فایده‌ای ندارد. دانشجویان بین‌المللی تقریباً چهار یا پنج برابر آنچه که بچه‌های استرالیایی می‌پردازند، پول پرداخت می‌کنند… و ما باید پول را از قبل پرداخت کنیم.

در همین حال این توصیه هم زیاد شنیده شد که هر فردی قبل از آمدن به استرالیا باید بررسی کند که آیا این حرکت برای او مناسب است یا خیر.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه