وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » استرالیا مسئول مرگ قابل پیشگیری پناهجوی ایرانی

تاریخ انتشار : 1397/05/09 - 1:51

استرالیا مسئول مرگ قابل پیشگیری پناهجوی ایرانی

صدای استرالیا - مقامات ایالت کوئینزلند در استرالیا می‌گویند که مرگ حمید خزایی، یک پناهجوی ایرانی، "کاملا اجتناب‌پذیر" بوده است.

استرالیا مسئول مرگ قابل پیشگیری پناهجوی ایرانی

صدای استرالیا – مقامات ایالت کوئینزلند در استرالیا می‌گویند که مرگ حمید خزایی، یک پناهجوی ایرانی “کاملا اجتناب‌پذیر” بوده است.

تری رایان پزشک قانونی ایالت کوئینزلند، روز گذشته دوشنبه ۸ مرداد با انتشار نتیجه رسمی تحقیقاتش در خصوص مرگ این پناهجوی ایرانی، گفت که “یک رشته از اشتباهات بالینی و همچنین مشکل در ارتباط (بین مقامات مسئول) باعث شد که انتقال (آقای) خزایی به استرالیا با تاخیرصورت پذیرد.”

آقای رایان گفته است که اگر وخیمتر شدن وضعیت آقای خزایی در زمان مناسب تشخیص داده می‌شد و وی ظرف ۲۴ ساعت به استرالیا منتقل می‌شد ممکن بود زنده بماند.

آقای خزایی پناهنده ۲۴ ساله ایرانی چهار سال پیش در پی عفونت خونی و مرگ مغزی درگذشت. وی در اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس، در پاپوا گینه نو بود که پایش زخم شد و عفونت به همه بدنش سرایت کرد. او در نتیجه عفونت شدید سکته قلبی کرد و در نهایت دچار مرگ مغزی شد.

در آن زمان وزیر امور پناهندگان استرالیا از مراقبت‌های پزشکی ارائه شده به حمید خزایی دفاع کرد.

استرالیا دارای قوانین مهاجرتی بسیار سختی است و پناهجویان را در اردوگاه‌های خارج از استرالیا نگهداری می‌کند. سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری به این سیاست‌ها اعتراض دارند اما استرالیا می‌گوید که هدف این تدابیر جلوگیری از سفرهای خطرناک دریایی پناهجویان با قایق‌های غیر مجهز است.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه