وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » استرالیا صادرات کالاهای لوکس به روسیه را ممنوع کرد

تاریخ انتشار : 1401/01/17 - 7:01

استرالیا صادرات کالاهای لوکس به روسیه را ممنوع کرد

صدای استرالیا - وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا اعلام کرد که کانبرا صادرات کالاهای لوکس به روسیه را به دلیل شرایط حاکم در اوکراین ممنوع کرده است.


صدای استرالیا – وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا اعلام کرد که کانبرا صادرات کالاهای لوکس به روسیه را به دلیل شرایط حاکم در اوکراین ممنوع کرده است.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا با اشاره به فهرستی از کالاهای لوکس از جمله  طلا، خودرو و جواهرات اعلام کرد صادرات این کالاها را به روسیه ممنوع کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: دولت استرالیا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه در واکنش به حمله این کشور به اوکراین اتخاذ می‌کند. استرالیا تامین، فروش یا انتقال کالاهای لوکس را به روسیه به شکل مستقیم یا غیر مستقیم منع می‌کند.

استرالیا در کنار بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی تحریم‌های سختگیرانه‌ای علیه روسیه از زمان آغاز حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کرده است.

پیشتر تحریم‌های جدیدی علیه ۳۳ نفر از طرفداران حکومت روسیه از سوی استرالیا اعمال شده بود. در میان این افراد رومان آبرامویچ مالک باشگاه چلسی و الکسی میلر مدیر عامل گازپروم بودند.

این درحالی است که در روزهای گذشته ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود استرالیا از اقدامات آمریکا، انگلیس، کانادا، اتحادیه اروپا و نیوزیلند علیه شخصیت کلیدی روسیه حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا به نقل از ازای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه