وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » استرالیا در کنار کانادا مقصد اول دانشجویان خارجی برای تحصیل

تاریخ انتشار : 1402/07/20 - 2:41

استرالیا در کنار کانادا مقصد اول دانشجویان خارجی برای تحصیل

صدای استرالیا– یک بررسی جدید نشان داد که استرالیا با وجود تشدید بحران مسکن، در کنار کانادا به مقصد برگزیده […]

استرالیا در کنار کانادا مقصد اول دانشجویان خارجی برای تحصیل

صدای استرالیا– یک بررسی جدید نشان داد که استرالیا با وجود تشدید بحران مسکن، در کنار کانادا به مقصد برگزیده تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است.

نظرسنجی Emerging Futures 4 که دو ماه پیش از سوی کارشناسان جهانی آموزش IDP Education انجام شده، نشان داد که رتبه استرالیا تنها پنج ماه پس از نظرسنجی قبلی به میزان دو درصد افزایش یافته است.

اما بیش از یک سوم (۳۵ درصد) از دانشجویان بین‌المللی پاسخ دهنده در این نظرسنجی گفته‌اند که اجاره محل سکونت نزدیک به دانشگاه، بیش از بودجه در نظر گرفته شده برای آنها هزینه داشته است.

یک سوم نظرسنجی‌شوندگان نیز گفته‌اند که محل سکونت‌شان را بسیار دور از دانشگاه اجاره کرده‌اند تا برای‌شان به صرفه‌تر باشد.

سایمون امت، مدیر ارشد اجرایی IDP Connect می‌گوید که تغییر عواملی که دانشجویان در تصمیم‌گیری‌شان لحاظ می‌کنند، نشان می‌دهد که چهار مقصد برتر تحصیلی نباید به جایگاه بالا دل خوش کنند.

وی می‌افزاید: تغییر سیاست‌ها، پویایی دایم درون موسسات و شرایط اقتصاد جهانی، همه این قدرت را دارند که بر رتبه مقاصد تحصیلی تاثیر بگذارند.

این آمار و ارقام در بحبوحه بحران اجاره در شهرهای بزرگ استرالیا منتشر شده است.

تحقیق ماه گذشته مجلس سنا در مورد هزینه‌های زندگی نشان داد که میانگین اجاره بها در پرت از ماه می‌ ۲۰۲۲ به این سو تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

با این حال حدود یک چهارم از یک هزار دانشجوی بین‌المللی مورد نظرسنجی، استرالیا را به عنوان مقصد اول برای تحصیل انتخاب کردند.

بریتانیا با ۲۲ درصد و ایالات متحده با ۱۹ درصد پس از استرالیا و کانادا قرار دارند.

از میان دانشجویانی که استرالیا را مقصد اول تحصیلی خود انتخاب کرده‌اند، بیشترین جمعیت مربوط به نپال، ویتنام و اندونزی بوده است.

تلقی دانشجویان از گزینه‌های استخدام فارغ‌التحصیلان و سیاست‌های کار پس از تحصیل، جزو عوامل کلیدی برای انتخاب استرالیا بوده است.

در این گزارش آمده است: دانشجویان استرالیا را به دلیل کیفیت بالای آموزش و همچنین به دلیل اینکه کشوری امن برای دانشجویان بین‌المللی است انتخاب می‌کنند.این عوامل به ترتیب ۳٫۶ و ۳ درصد افزایش یافته‌اند.

این در حالی است که گزارش اخیر موسسه گراتان نشان می‌دهد تنها نیمی از دانشجویان خارجی ساکن در استرالیا پس از فارغ التحصیلی موفق به یافتن کار شده‌اند.

در جولای امسال حدود ۶۵۴ هزار و ۸۷۰ دارنده ویزای دانشجویی در استرالیا وجود داشت که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۷۵۰ هزار نفر برسد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه