وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » استرالیا در معرض تهدید جاسوسی قرار گرفته است

تاریخ انتشار : 1401/12/03 - 3:57

استرالیا در معرض تهدید جاسوسی قرار گرفته است

صدای استرالیا - رئیس آژانس اطلاعات داخلی استرالیا گفت که این کشور با تهدید جاسوسی و مداخله خارجی غیرمنتظره‌ای روبروست و شهروندان استرالیایی بیش از گذشته هدف چنین جاسوسی‌هایی قرار می‌گیرند.


صدای استرالیا – رئیس آژانس اطلاعات داخلی استرالیا گفت که این کشور با تهدید جاسوسی و مداخله خارجی غیرمنتظره‌ای روبروست و شهروندان استرالیایی بیش از گذشته هدف چنین جاسوسی‌هایی قرار می‌گیرند.

مایک برگس، دبیرکل امنیت در سازمان اطلاعات امنیت استرالیا گفت: چندین کشور از جاسوسی و مداخله خارجی برای پیشبرد اهداف و منافع خود و همچنین تضعیف استرالیا استفاده می‌کنند. آنها از جاسوسی برای دستیابی به داده‌های سیاسی و تصمیم گیری‌های سیاسی ما، متحدان، اصول سیاستگذاری و اقتصادی ما استفاده می‌کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود، استرالیایی‌های بیشماری نسبت به گذشته هدف جاسوسی و مداخله خارجی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: خنثی شدن عملیات دولت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا

این مقام اطلاعاتی استرالیا همچنین اعلام کرد، آژانس اطلاعات داخلی کشور از سپتامبر ۲۰۲۱، زمانیکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بوریس جانسون و اسکات موریسون، نخست وزیران وقت انگلیس و استرالیا، یک توافق سه جانبه موسوم به AUKUS را اعلام کردند، متوجه افزایش هدف گذاری آنلاین افراد شاغل در صنایع دفاعی استرالیا شده بود. همزمان که این پروژه پیشرفت می‌کند، این مهم است که متحدانمان بدانند که ما می‌توانیم از اسرار خود و آنها محافظت کنیم.

مقام‌های دفاعی کانادا، انگلیس و استرالیا در ماه‌های اخیر نگرانی خود را از این بابت ابراز کرده‌اند که چین تلاش می‌کند تا کارشناسان نظامی مانند خلبان‌های جنگنده‌ها را به دام بیندازد.

منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه