وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » استرالیا دارای بالاترین میزان ابتلا به سرطان در جهان

تاریخ انتشار : 1398/08/07 - 11:55

استرالیا دارای بالاترین میزان ابتلا به سرطان در جهان

صدای استرالیا - استرالیا بالاترین میزان سرطان در جهان را دارد و از هر 100هزار نفر، 468 مورد ابتلا به سرطان گزارش شده است.


صدای استرالیا – استرالیا بالاترین میزان ابتلا به سرطان در جهان را دارد و از هر ۱۰۰هزار نفر، ۴۶۸ مورد ابتلا به سرطان گزارش شده است.

سرطان، رشد غیر طبیعی سلول است که از بافت‌ها و اعضای بدن آغاز شده و به قسمت‌های مختلف بدن سرایت کرده و در نهایت منجر به نارسایی اندام و مرگ می‌شود. درمان سرطان در مراحل اولیه امکان‌پذیر، اما در صورت تشخیص دیرهنگام، بهبودی بیمار دشوار است.

قرار گرفتن در معرض عوامل سرطان‌زا مانند دود ناشی از استعمال دخانیات، مواد سرطان‌زا موجود در مواد غذایی، قرار گرفتن در معرض تشعشع از جمله قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، عوامل ژنتیکی و برخی عفونت‌های ویروسی ممکن است منجر به سرطان شود. شایعترین انواع سرطان گزارش شده سرطان دهانه رحم، سرطان سینه، سرطان کلیه، سرطان مثانه و غیره است.

براساس گزارش بنیاد بین المللی تحقیقات سرطان، در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸ میلیون ابتلا به سرطان در سراسر جهان ثبت شده است.

با توجه به فناوری‌های پزشکی، محیط زیست و اقدامات مختلف یا ابتکارات مشخص شده توسط دولت‌ها در پیشگیری از سرطان، میزان سرطان در بین کشورها متفاوت است. البته به دلیل عواملی مانند سبک زندگی، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف الکل در کشورهای پر درآمد، شیوع سرطان نیز در این کشورها بیشتر است.

این آمار بر اساس سن استاندارد در بین کشورهای مختلف ارائه شده است. سن تاثیر زیادی در خطر مرگ در اثر سرطان دارد، بنابراین استاندارد کردن آن و سپس مقایسه جمعیت‌هایی مختلف از نظر سن، ضروری است. ابتلا به سرطان در کشورهای مختلف بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹ به شرح ذیل است.

کشورهایی که بالاترین میزان سرطان را دارند:

استرالیا

استرالیا بالاترین میزان سرطان در جهان را دارد و از هر ۱۰۰هزار نفر، ۴۶۸ مورد ابتلا به سرطان گزارش شده است. شایع‌ترین سرطان‌ها در استرالیا، سرطان پروستات، سرطان ملانوما و سرطان پستان است.

نیوزیلند

نیوزیلند نیز بعد از استرالیا بیشترین میزان ابتلا به سرطان را دارد و ۴۳۸٫۱ مورد سرطان در هر ۱۰۰هزار نفر مشاهده می‌شود. شایع ترین سرطان‌ در نیوزیلند ، سرطان ملانوم بدخیم پوست است. سرطان یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ در این کشور است.

ایرلند

ایرلند با ۳۷۳٫۱ مورد سرطان در هر ۱۰۰هزار نفر در جایگاه سوم آمار ابتلا به سرطان در جهان قرار دارد. یکی از دلایل میزان بالای ابتلا به سرطان در ایرلند، خاکستری شدن جمعیت، یعنی پیر شدن جمعیت ایرلند است.

مجارستان

در مجارستان، در هر ۱۰۰هزار نفر ۳۶۸٫۱ مورد سرطان گزارش شده است. در این کشور شایع‌ترین نوع سرطان، سرطان ریه است.

ایالات متحده

ایالات متحده دارای پنجمین رتبه سرطان در جهان است. در ایالات متحده هر ساله، در هر ۱۰۰هزار نفر حدود ۳۵۲٫۲ مورد ابتلا به سرطان وجود دارد. شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده سرطان ریه، سرطان پروستات و سرطان کولورکتال است. ایالت کنتاکی  بالاترین میزان سرطان در ایالات متحده را دارد.

افزایش ابتلا به سرطان

هر ساله تقریبا ۱۵ میلیون مورد سرطان گزارش می‌شود و در حال حاضر میزان مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته حدود ۱۵درصد افزایش یافته است. در کشورهای توسعه یافته، در دسترس بودن روش‌های تشخیصی پیشرفته، زیرساخت‌ها و بنیادها، امکان تشخیص به موقع سرطان را فراهم کرده است. سوابق بیماران نیز توسط مؤسسات پزشکی به خوبی نگهداری می‌شوند و امکانات درمانی بهتری برای بیماران سرطانی در دسترس است.

نسبت ابتلا به سرطان در زنان و مردان

اعداد نشان می‌دهد که ابتلا به سرطان در مردان ۲۰ درصد بیشتر از زنان است.

سرطان دومین علت مرگ و میر در جهان بعد از بیماری‌های قلبی عروقی است. تخمین زده شده از هر ۶ مرگ در جهان یک مرگ ناشی از سرطان است. افزایش نرخ مرگ و میرهای ناشی از سرطان به احتمال زیاد نتیجه پیری و افزایش جمعیت است. خوشبختانه، پیشرفت در درمان سرطان‌ها نیز با سرعت زیاد ادامه دارد به همین دلیل در مقایسه با گذشته، بسیاری از افراد که به سرطان مبتلا می‌شوند عمر بیشتری دارند و یا درمان می‌شوند.

کشورهایی که کمترین میزان سرطان را دارند:

کشورهای فرانسه، لبنان، بلغارستان، اتریش، ژاپن، سنگاپور، مالت کمترین میزان ابتلا به سرطان را دارند.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه