وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » استرالیا تیک‌تاک را برای دولتی‌ها ممنوع می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/01/01 - 10:21

استرالیا تیک‌تاک را برای دولتی‌ها ممنوع می‌کند

صدای استرالیا– دولت استرالیا در اقدامی مشابه کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، بریتانیا و نیوزیلند، در حال بررسی ممنوع […]

استرالیا تیک‌تاک را برای دولتی‌ها ممنوع می‌کند

صدای استرالیا– دولت استرالیا در اقدامی مشابه کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، بریتانیا و نیوزیلند، در حال بررسی ممنوع کردن تیک‌تاک است.

گزارش‌ها حاکی است که وزرا از تلفن‌های ارزان قیمت یک‌بار مصرف برای اجرای تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این مساله نگرانی‌هایی در مورد دسترسی مقامات چینی به داده‌های مهم ایجاد کرده است.

انتظار می‌رود که کلر اونیل، وزیر امور داخلی، به زودی ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن را در نهادهای دولتی اعلام کند.

پکن معمولا پاسخ ضعیفی به نگرانی‌ دولت‌های غربی در زمینه امنیت این اپلیکیشن داده و اعمال ممنوعیت را واکنشی افراطی دانسته است.

بیل شورتن، وزیر خدمات دولتی و NDIS، با بیان اینکه مساله تیک‌تاک یک مساله جدی است، گفت: دولت در حال بررسی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت رسمی وجود ندارد، گفت که تیک‌تاک را از تلفن دولتی خود حذف کرده است.

سوزان مک‌لین، کارشناس امنیت سایبری نیز با بیان اینکه اپلیکیشن تیک‌تاک ایمن نیست، گفت: سیاستمداران باید پیش‌قدم شوند و اگر علاقه دارند، از پلتفرم‌های قانونی‌تری استفاده کنند که کاربری آنها امنیت کشور را به خطر نمی‌اندازد.

وی تاکید کرد که این شرکت که در چین مستقر است، تحت نظارت دولت چین قرار دارد.

نیوزلند آخرین کشوری بود که در اوایل ماه جاری محدودیت استفاده از تیک‌تاک را برای موبایل‌های دولتی اعمال کرد.

غربی‌ها از این نگرانند که شرکت بایت‌دنس (شرکت مادر تیک‌تاک)، داده‌های کاربران مانند تاریخچه مرور و مکان آنها را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد یا از طرف این دولت تبلیغات و اطلاعات نادرست انجام می‌دهد.

این شرکت تاکید کرده است که چنین نگرانی‌هایی مبتنی بر اطلاعات نادرست بوده و گفته است که اقداماتی را برای تقویت حفاظت از داده‌های کاربران در بریتانیا و اروپا انجام می‌دهد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه