وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » استرالیا توافق سفر با چین را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 3:35

استرالیا توافق سفر با چین را بررسی می‌کند

صدای استرالیا - نخست‌وزیر استرالیا گفت که برخی استان‌های چین ازجمله مناطقی هستند که برای توافق سفر در آینده با استرالیا در نظر گرفته شده‌اند.


صدای استرالیا – نخست‌وزیر استرالیا گفت که برخی استان‌های چین ازجمله مناطقی هستند که برای توافق سفر در آینده با استرالیا در نظر گرفته شده‌اند.

اسکات موریسون که با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد که استرالیا درحال بحث و گفت‌وگو با کشورهایی از جمله ژاپن، کره و نیوزیلند است و درعین‌ حال سایر مناطق کم‌خطر، به‌ویژه در شمال آسیا هم برای توافق موسوم به حباب سفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

حباب سفر توافقی است که بین دو یا چند کشور برای بازکردن مرزهایشان برای انجام سفرهای بدون قرنطینه سخت به امضا می‌رسد. به‌طورکلی، این اقدامات بین دولت‌های نزدیک و براساس اعتماد متقابل انجام می‌شود. در این توافق هر دو طرف اطمینان می‌دهند که ویروس را به خوبی مدیریت می‌کنند.

موریسون افزود که استرالیا پیش‌ از باز کردن مرزهای بین‌المللی‌اش با احتیاط پیش خواهد رفت. استرالیا برای اولین بار در ماه مارس مرزهای خود را به روی دیگر کشورها بست.

موریسون در این‌خصوص گفت: کشورهایی وجود دارند که به وضوح بهتر از آنچه در اروپا و ایالات‌متحده شاهد هستیم، عمل می‌کنند. اوضاع در اروپا و ایالات‌متحده وحشتناک است و بدیهی است که این وضعیت، خطرات بزرگی را برای افرادی که از آن مناطق به استرالیا می‌آیند، ایجاد می‌کند.

استرالیا در ماه اکتبر پس از ماه‌ها مذاکره در خصوص تشکیل حباب سفر با نیوزیلند برای اولین‌بار از مسافران خارج از کشور استقبال کرد. در‌حالی‌که نیوزیلندی‌ها می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه اجباری به استرالیا سفر کنند، ورود شهروندان استرالیایی به نیوزیلند در صورت سپری کردن ۱۴ روز در قرنطینه مجاز است.

منبع: ۷نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه