وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » استرالیا باید ورود مهاجران را به شدت کاهش دهد

تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 1:24

استرالیا باید ورود مهاجران را به شدت کاهش دهد

صدای استرالیا - یک مقام ارشد لیبرال مدعی است که سطح مهاجرت به استرالیا "خیلی زیاد" است و باید به شدت کاهش یابد تا کشور از مشکل مسکن و افزایش قیمت اجاره بها در امان بماند.

کشف سوءاستفاده گسترده از سیستم مهاجرت استرالیا؛ دولت بر کارشناسان مهاجرتی سخت می‌گیرد

صدای استرالیا – یک مقام ارشد لیبرال مدعی است که سطح مهاجرت به استرالیا “خیلی زیاد” است و باید به شدت کاهش یابد تا کشور از مشکل مسکن و افزایش قیمت اجاره بها در امان بماند.

دن تهان، وزیر مهاجرت دولت سایه که به عنوان اپوزیسیون دولت فعالیت می‌کنند، گفت که این کشور نمی‌تواند با توجه به بحران مسکن و اجاره فعلی، ۱٫۶ میلیون مهاجر را که پیش بینی می‌شود طی چهار سال آینده وارد کشور شوند، حفظ کند.

تهاناظهار کرد: آنچه که ما به آن نیاز داریم یک برنامه مناسب برای مهاجرت است… این در حال حاضر یک آشفتگی کامل است.

میزان خالص مهاجرت به استرالیا به رکورد ۵۱۰هزار نفر در سال منتهی به ژوئیه ۲۰۲۳ رسیده که دو برابر میزان قبل از همه‌گیری است. حزب کارگر متعهد شده است که نرخ سالانه مهاجرت را طی دو سال آینده به نصف بر اساس اصلاحات جدید مهاجرتی که در دسامبر اعلام شد، کاهش دهد.

هنگامی که از او پرسیده شد که ائتلاف می‌خواهد مهاجرت را به چه سطحی کاهش دهد، آقای تهان از پاسخ دادن خودداری کرد و در عوض مدعی شد لیبرال‌ها استرالیایی «بهتر» و نه «بزرگ‌تر» می‌خواهند.

او گفت: ما اعلام خواهیم کرد که استرالیا بهتر ما در پیش از انتخابات چگونه خواهد بود.

دولت آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا سال گذشته از طرح‌هایی برای اصلاح سیستم مهاجرتی «معیوب»استرالیا برای ساختن «استرالیای پایدار» رونمایی کرد.

پس از یک وقفه در طول همه گیری کووید-۱۹، سطوح بی سابقه مهاجرت از سوی دانشجویان بین‌المللی، که بیش از نیمی از ورودی‌ها را تشکیل می‌دادند، دولت را بر آن داشت تا قوانین ویزای دانشجویی را تعدیل کند که شامل الزامات زبانی سخت‌تر و بررسی دقیق‌تر پرونده‌ها بود. آقای تهان گفت که پذیرش دانشجویان خارجی به استرالیا «کاملاً» باید کاهش یابد و پاسخ حزب کارگر را «واکنشی» خواند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه