وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » استرالیا اولین نسخه ویروس کرونا در خارج از چین را تولید کرد

تاریخ انتشار : 1398/11/10 - 16:32

استرالیا اولین نسخه ویروس کرونا در خارج از چین را تولید کرد

صدای استرالیا- متخصصان استرالیایی توانستند برای اولین بار، ویروس کرونا را در خارج از کشور چین بازسازی کنند که به […]

استرالیا اولین نسخه ویروس کرونا در خارج از چین را تولید کرد

صدای استرالیا- متخصصان استرالیایی توانستند برای اولین بار، ویروس کرونا را در خارج از کشور چین بازسازی کنند که به عنوان یک دستاورد مهم شناخته می‌شود.

این کشف با این امید که ممکن است به تلاش‌ها برای تشخیص و درمان ویروس کمک کند، با سازمان بهداشت جهانی (WHO) به اشتراک گذاشته خواهد شد.

محققان در یک آزمایشگاه تخصصی در ملبورن استرالیا توانستند یک نسخه ویروس کرونا برگرفته از یک بیمار آلوده را بازسازی کنند. یکی از متخصصان در این باره گفت: ما سالهاست که برای چنین حادثه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم، به همین دلیل است که توانستیم خیلی سریع به جواب برسیم.

 

مطالب مرتبط:

نسل تازه ویروس کرونا چیست و چقدر خطرناک است؟

اولین مورد ابتلا به ویروس جدید و خطرناک کرونا در استرالیا

 

به گفته پزشکان، این نسخه می‌تواند به عنوان یک “ماده کنترلی” برای آزمایش استفاده شود و یک تغییر دهنده بازی برای تشخیص خواهد بود.
این کشف می‌تواند همچنین یک آزمایش تشخیص سریع ویروس در افرادی باشد که علائمی از بیماری را نشان نمی‌دهند. سازمان بهداشت جهانی گفته هنوز مشخص نیست که آیا این ویروس پیش از بروز علائم، مسری است یا خیر.

آزمایش آنتی بادی به متخصصان کمک می‌کند تا بیماران مظنون را مورد آزمایش قرار دهند، بنابراین می‌توان تصویری دقیق‌تر از میزان گسترده ویروس و به تبع آن، میزان مرگ و میر واقعی به دست آورد. همچنین به ارزیابی اثربخشی واکسن‌های آزمایشی نیز کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه