وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » استرالیا از نظر سرانه مرگ و میر ناشی از کرونا، در دنیا سوم شد

تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 6:36

استرالیا از نظر سرانه مرگ و میر ناشی از کرونا، در دنیا سوم شد

صدای استرالیا- استرالیا در یک هفته گذشته از نظر سرانه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید-19 در جهان، سومین کشور بوده و آمار همچنان رو به افزایش است.

کشف پنج مورد ابتلا به کرونا در سیدنی، ویکتوریا همچنان پاک است

صدای استرالیا- استرالیا در یک هفته گذشته از نظر سرانه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در جهان، سومین کشور بوده و آمار همچنان رو به افزایش است.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۵ استرالیایی به دلیل ابتلا به کووید فوت شده‌اند و بیش از پنج هزار نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌اند که ۱۵۹ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

پروفسور مایک تول، اپیدمیولوژیست موسسه برنت گفت که استرالیا در این مرحله از همه‌گیری، احتمالا بدترین وضعیت را در بین تمامی کشورها دارد.

وی افزود: ۹۵ درصد از موارد ابتلای گزارش شده، مربوط به سال ۲۰۲۲ بوده است.

تول که تازه‌ترین داده‌های بین‌المللی کرونا را بررسی کرده، به این نتیجه رسیده است که استرالیا جزو بدترین کشورها از نظر سرانه ابتلا و مرگ ناشی از کووید است.

به گفته وی، در هفت روز گذشته، استرالیا از نظر تعداد موارد مرگ در هر یک میلیون نفر، سومین کشور بوده است و از کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان، وضعیت ناگوارتری داشته است. البته موارد ابتلای جزایر کوچکی مانند چنل آیلندز در این آمارها لحاظ نشده است.

استرالیا در اماکن پر ریسک مانند خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها و سرویس‌های حمل‌و نقل عمومی استفاده از ماسک را اجباری کرده است؛ اما پروفسور تول معتقد است که این میزان کافی نیست.

وی گفت: اگر به کشورهای دیگر نگاه کنید، می‌بینید تعدادی از کشورهای اروپایی اجبارهای شدیدتری از استرالیا دارند و بسیار هم بیشتر رعایت می‌کنند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه