وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌‌های زیر ۴۰ سال بین واکسن‌های مدرنا و فایزر حق انتخاب دارند؛ اما از سپتامبر به بعد

تاریخ انتشار : 1400/04/16 - 5:52

استرالیایی‌‌های زیر ۴۰ سال بین واکسن‌های مدرنا و فایزر حق انتخاب دارند؛ اما از سپتامبر به بعد

صدای استرالیا– به گفته رییس گروه ویژه واکسن کووید-۱۹ استرالیایی‌های زیر ۴۰ سال، حوالی سپتامبر تا اکتبر، می‌توانند انتظار دریافت […]

استرالیایی‌‌های زیر 40 سال بین واکس‌های مدرنا و فایزر حق انتخاب دارند؛ اما از سپتامبر به بعد

صدای استرالیا– به گفته رییس گروه ویژه واکسن کووید-۱۹ استرالیایی‌های زیر ۴۰ سال، حوالی سپتامبر تا اکتبر، می‌توانند انتظار دریافت واکسن فایزر یا مدرنا را داشته باشند.

سپهبد جان فرون همچنین اعلام کرد که وقتی دوزهای مورد نیاز واکسن وارد و دسترسی به آنها گسترش یابد، استرالیایی‌های جوان، می‌توانند از بین این دو واکسن نوع mRNA هر کدام را که می‌خواهند، انتخاب کنند.

اغلب استرالیایی‌های زیر ۴۰ سال، هنوز حایز شرایط دریافت واکسن مدرنا یا فایزر نیستند، ولی این گزینه را دارند که درباره دریافت واکسن آسترازنکا، با پزشک عمومی‌شان صحبت کنند.

واکسن آسترازنکا برای استرالیایی‌های ۶۰ سال به بالا توصیه شده، ولی فرون تایید کرد که با تصمیم نخست وزیر، ازهفته گذشته دسترسی به آنها شامل حال افراد جوان‌تر هم شده است.

اسکات موریسون، این مساله را بدون مشورت با کابینه ملی یا پزشکان عمومی اعلام کرده و موجب ایجاد سردرگمی در روند واکسیناسیون و انتقاد ایالات شد.

بنا به گفته فرون، پس از اعلام این خبر، نزدیک به ۸ هزار استرالیایی جوان خواهان دریافت واکسن آسترازنکا شده‌اند.

وی افزود: با پیش‌بینی رشد قابل توجه در تامین واکسن‌های فایزر و مدرنا در ماه‌های آینده، دیگر لازم نخواهد بود که جوان‌ترها منتظر دریافت واکسن بمانند.

فرون با بیان اینکه اطمینان دارد که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، تعداد گزینه‌های درمورد واکسن افزایش می‌یابد، افزود که این مساله بر اساس برآوردهای کنونی است و نمی‌خواهد که زمان دقیق اعلام کند.

استرالیا ۴۰ میلیون دوز واکسن فایزر و ۲۵ میلیون دوز مدرنا خریداری کرده که برای واکسیناسیون کل جمعیت کشور کافی است؛ اما بخش عمده این واکسن‌ها قرار است در سه ماه پایانی سال وارد شود.

منبع: ای بی سی

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه