وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌ها برای سفر به خارج، شاید به تزریق دوز سوم واکسن نیاز پیدا کنند

تاریخ انتشار : 1400/04/17 - 6:00

استرالیایی‌ها برای سفر به خارج، شاید به تزریق دوز سوم واکسن نیاز پیدا کنند

صدای استرالیا– شاید لازم شود که استرالیایی‌ها سومین دوز واکسن را هم بزنند و تازه، بسته به اینکه از چه […]

استرالیایی‌ها برای سفر به خارج، شاید به تزریق دوز سوم واکسن نیاز پیدا کنند

صدای استرالیا– شاید لازم شود که استرالیایی‌ها سومین دوز واکسن را هم بزنند و تازه، بسته به اینکه از چه نوع واکسنی استفاده کرده‌اند، ممکن است امکان ورود به برخی کشورها را نیابند.

به گفته پروفسور ماری لوییز مک‌لاوز، این گمانه در محافل بهداشتی مطرح شده و این در حالی است که استرالیا همچنان یکی از کندترین کشورها در عرضه واکسن قلمداد می‌شود.

به گفته مک‌لاوز، کشورهای پیشرو در واکسیاسیون، هم اکنون در حال بررسی تزریق یک تقویت‌کننده سوم به شهروندان‌شان هستند.

به طور خاص، انگلیس که هشت ماه پیش نخستین دوزهای واکسن را به شهروندانش تزریق کرده، حالا در فکر زمان‌بندی برای تزریق دوز سوم است.

وی گفت: با انجام تحقیقات بیشتر و در مورد کووید-۱۹ اطلاعات گسترده‌تری به دست می‌آوریم و به نظر می‌رسد که نیاز به تزریق دوز سوم، ترجیحا در حدود ۸ ماه پس از دوز اول، لازم است. اما این زمان، به کارآیی واکسن‌های مورد استفاده بستگی دارد.

مک لاوز با بیان اینکه به گمان او، همه به تزریق تقویت کننده نیاز دارند، تاکید کرد که تحقیقات درمورد تقویت‌کننده‌های ادامه دارد و مواردی از جمله امکان ترکیب واکسن‌های برندهای مختلف در حال بررسی است.

از سوی دیگر، در حالی که یکی از مهم‌ترین عناصر نقشه‌راه واکسیناسیون، بازگشایی مرزهای استرالیاست، مک‌لاوز گفت که شایعات در مجامع بهداشتی حاکی از این است که برخی از کشورها ممکن است از پذیرش مسافرانی که فقط دو دوز واکسن آسترازنکا زده باشند، امتناع کنند.

وی افزود: تا کنون خبر دقیقی در این زمینه نشنیده‌ایم ولی برای ورود به کشورهایی مانند آمریکا، احتمالا نیاز به تزریق دوز سوم با واکسن فایزر خواهیم داشت.

در حال حاضر، رگولاتور دارویی آمریکا هنوز واکسن آسترازنکا را تایید نکرده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه