وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 18 June 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌ها جهان را چگونه می‌بینند؟

تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 11:38

استرالیایی‌ها جهان را چگونه می‌بینند؟

صدای استرالیا- یک مطالعه جدید تلاش کرده است تا نظر مردم استرالیا را در مورد موضوعات مهم جهانی مورد بررسی قرار دهد.


صدای استرالیا- یک مطالعه جدید تلاش کرده است تا نظر مردم استرالیا را در مورد موضوعات مهم جهانی مورد بررسی قرار دهد.

هزاران استرالیایی نظرات خود را در مورد امور خارجی، تجارت جهانی، ایمنی، دفاع و تغییرات آب و هوایی به اشتراک گذاشته‌اند.

موسسه Lowy برای نظرسنجی سالانه خود از دو هزار پاسخ دهنده در مورد جایگاه استرالیا در جهان نظرسنجی کرده است.

این نهاد تحقیقاتی مستقل دریافت که دو سوم استرالیایی‌ها در صورت واجد شرایط بودن برای شرکت در انتخابات بعدی ایالات متحده، به جو بایدن رای می‌دهند.

از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسیده شد آیا به کشورهای زیر برای اینکه مسئولانه عمل کنند، اعتماد دارند. در پاسخ ۸۷ درصد به ژاپن، ۸۱ درصد به فرانسه، ۸۰ درصد به بریتانیا، ۵۶ درصد به آمریکا، ۵۶ درصد به هند، ۵۲ درصد به اندونزی، ۱۷ درصد به چین و ۸ درصد به روسیه «آری» گفتند.

هم‌چنین ۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان چین را بیشتر یک تهدید امنیتی برای استرالیا می‌دانند تا یک شریک اقتصادی. این افزایش ۲۵۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد؛ زمانی که تنها ۱۵ درصد استرالیایی‌ها چین را بیشتر یک تهدید امنیتی می‌دانستند تا یک شریک اقتصادی.

مهاجرت: ۹۰ درصد استرالیایی‌ها فکر می‌کنند جمعیت متنوع کشور “بیشتر مثبت” است. و حدود نیمی از آنها فکر می‌کنند مهاجرت “خیلی زیاد” است.

در این نظرسنجی همچنین درباره هوش مصنوعی پرسیده شد. ۵۲ درصد گفتند ریسک بالقوه هوش مصنوعی بیشتر از مزایای آن است. ۴۵ درصد هم گفتند سود هوش مصنوعی بیشتر از خطر آن است و ۳ درصد هم در این مورد مطمئن نبودند.

۵۷ درصد استرالیایی‌ها تغییرات آب‌وهوایی را یک مشکل جدی و تاثیرگذار دانستند. ۶۲ درصد احساس امنیت در سال ۲۰۲۴ داشتند در حالی که این میزان در ۲۰۰۵، ۹۱ درصد بود. پاسخ‌دهندگان حملات سایبری را بزرگترین عامل نگرانی خود خواندند. همچنین ۸۴ درصد احساس خوبی به نیوزیلند دارند و ۴۲ درصد ژاپن را بهترین دوست استرالیا خواندند. پس از آن سنگاپور با ۱۶ درصد و اندونزی با ۱۵ درصد قرار دارند.

در همین حال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قابل اعتمادترین رهبر سیاسی از نظر مردم استرالیاست و ۶۵ درصد به او اعتماد دارند.

منبع: دیلی اوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه