وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » از دست رفتن پس‌انداز ۳۷ هزار دلاری با کلاهبرداری تلفنی

تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 9:30

از دست رفتن پس‌انداز ۳۷ هزار دلاری با کلاهبرداری تلفنی

صدای استرالیا - یک نوجوان استرالیایی که ادعا می‌کند در عرض چند ثانیه ۳۷ هزار دلار از او کلاهبرداری شده، در این زمینه به دیگران هشدار داد.


صدای استرالیا – یک نوجوان استرالیایی که ادعا می‌کند در عرض چند ثانیه ۳۷ هزار دلار از او کلاهبرداری شده، در این زمینه به دیگران هشدار داد.

آرورا کاسیلی دختر ۱۸ ساله اهل آلبانی استرالیای غربی می‌گوید که طی سال‌ها پس‌انداز کرده بود و رویای روزی را در سر می‌پروراند که پول کافی برای خرید خانه داشته باشد اما حالا قربانی یک کلاهبرداری تلفنی شده و حساب پس‌اندازش خالی شده است.

آرورا در ۳ دسامبر سال گذشته، یک پیام متنی هشداردهنده دریافت کرد که فکر می‌کرد از طرف بانکش است، پیامی که نشان می‌داد فردی ناشناس تلاش می‌کرد از حساب او پول انتقال دهد. به نظر می‌رسید که این پیام از طرف بانک ملی استرالیا باشد چون از همان شماره و در همان رشته پیام متنی ارتباطات قبلی از طرف بانک بود. این تکنیک به عنوان جعل شناخته می‌شود و معمولا توسط کلاهبرداران استفاده می‌شود تا اقدامات آنها برای قربانیان قانونی‌تر به نظر برسد.

در متن ارسال شده برای آرورا از او خواسته شده بود که اگر پرداخت را مجاز نکرده بود با شماره ۱۸۰۰ تماس بگیرد که این نوجوان تصمیم گرفت در وضعیت وحشتی که در آن قرار داشت با آن شماره تماس بگیرد. آرورا حتی یک ساعت منتظر ماند تا با کسی صحبت کند که این وضعیت باعث شد تا به مشروعیت تماس افزوده شود.

او سپس از سوی مردی حرفه‌ای و مودب با لهجه بریتانیایی مورد استقبال قرار گرفت که به او توضیح داد شخصی به حساب بانکی‌اش دسترسی پیدا کرده است. او مانند هر فرد عادی بود که در بانک کار می‌کند و مشکوک به نظر نمی‌رسید. برای امنیت مالی، کلاهبردار به آرورا گفت که تمام پس‌انداز خود را به حساب دیگری در بانک ملی استرالیا به نام خود منتقل کند. آرورا باور کرد و کل پس‌اندازش را ارسال کرد. پس از جستجوی BSB، آرورا متوجه شد حسابی که پس‌انداز خود را به آن منتقل کرده است، یک حساب بانک مشترک‌المنافع بوده است نه بانک ملی استرالیا. این زمانی بود که فهمید از او کلاهبرداری شده است.

بانک ملی استرالیا تشخیص داد که به دلیل صدور مجوز پرداخت توسط آرورا، این بانک مسوولیتی در قبال وجوه از دست رفته ندارد و حتی آرورا را قربانی کلاهبرداری هم نمی‌داند.

آرورا حالا می‌گوید که فقط می‌خواهد آگاهی دیگران را افزایش دهد تا این اتفاق برای دیگران نیفتد. وی می‌گوید: فکر می‌کنم بانک ملی استرالیا باید مسوول شناخته شود و تدابیر امنیتی بیشتری را اتخاذ کند تا مشتریانش مورد کلاهبرداری قرار نگیرند. بانک‌ها به به یک خط فوری برای افرادی با این شرایط نیاز دارند. اگر ساعت‌ها پشت تلفن معطل نبودم، شاید می‌توانستم پولم را پس بگیرم.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه