وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » از افزایش جریمه رانندگی تا وام مسکن؛ همه تغییراتی که با آغاز سال ۲۰۲۰ در استرالیا اعمال می‌شوند

تاریخ انتشار : 1398/10/17 - 15:32

از افزایش جریمه رانندگی تا وام مسکن؛ همه تغییراتی که با آغاز سال ۲۰۲۰ در استرالیا اعمال می‌شوند

صدای استرالیا - با آغاز سال 2020 استرالیا شاهد تغییرات گسترده‌ای در خصوص قوانین رانندگی، وام مسکن، مالیات، مهدهای کودک و غیره خواهد بود.


صدای استرالیا – با آغاز سال ۲۰۲۰ استرالیا شاهد تغییرات گسترده‌ای در خصوص قوانین رانندگی، وام مسکن، مالیات، مهدهای کودک و غیره خواهد بود.

در حالیکه بسیاری از مردم در حال سپری کردن تعطیلات خود هستند، نخستین روز سال جدید در استرالیا واقعا روز پرمشغله‌ای بود زیرا حجم گسترده‌ای از قوانین جدید در بخش‌های مختلف به اجرا گذاشته شدند که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم:

هشدار به رانندگان

از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ دولت استرالیای غربی محل استقرار دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی را تغییر داده و به نوعی آنها را مخفی می‌کند.

تاکنون پلیس استرالیای غربی با نصب علایم در مورد محل استقرار دوربین‌ها به رانندگان هشدار می‌داد اما در سال ۲۰۲۰ این وضعیت پایان می‌یابد تا رانندگان خاطی شناسایی شوند.

در عوض این کار، دولت استرالیای غربی لیستی را متشکل از ۱۸۰۰ نقطه در سراسر این ایالت را که در آنها ممکن است دوربین ثبت تخلفات وجود نداشته باشد ارائه می‌کند.

رانندگی در کوئینزلند

دولت کوئینزلند نیز در مورد جریمه‌های سنگینی هشدار داده که در انتظار افرادی است که در هنگام رانندگی با تلفن صحبت می‌کنند.

بر همین اساس از ابتدای فوریه جریمه‌هایی که برای استفاده از تلفن در هنگام رانندگی اعمال می‌شوند از ۴۰۰ دلار جریمه نقدی و سه نمره منفی  به یک هزار دلار جریمه نقدی و چهار نمره منفی افزایش می‌یابد تا این رفتار خطرناک محدود شود.

افزایش جریمه‌ها به این معنی است که برخی از دارندگان گواهینامه‌های رانندگی همچون نوآموزان و P-Platers ممکن است با اولین خطا گواهینامه خود را از دست بدهند.

سیدنی

در سیدنی نیز عوارض جاده‌ای افزایش می‌یابند بطوریکه M4 جدید با چهار درصد افزایش به ۸ دلار و ۲۰ سنت برای رانندگانی که از پاراماتا به هابرفیلد می‌روند، می‌رسد. در سایر جاده‌ها نیز عوارض در حدود یک درصد افزایش می‌یابد.

جریمه سیگار روشن

از تاریخ ۱۷ ژانویه در نیوساوت ولز نیز رانندگانی که سیگار روشن را از ماشین به بیرون پرت کنند با جریمه ۶۰۰ دلاری مواجه شده و پنج امتیار منفی نیز دریافت می‌کنند. این برای اولین بار است که برای چنین تخلفی امنتیاز منتفی در نظر گرفته شده است.

این تخلف اگر در زمان ممنوعیت کامل ایجاد آتش انجام شود جریمه آن دو برابر شده و امتیاز منفی تعلق گرفته به فرد خاطی به ۱۰ امتیاز رسیده و جریمه نقدی وی نیز می‌تواند تا ۱۱ هزار دلار افزایش بیابد.

برای گزارش دادن درباره اینکه فردی سیگار روشن خود را از ماشین به بیرون انداخته می‌توانید با شماره خدمات آتش نشانی نیوساوت ولز (۱۸۰۰۶۷۹۷۳۷) تماس بگیرید.

کمک به خانه اولی‌ها

طرح ۵۰۰ میلیون دلاری نخست وزیر برای اهدای وام به مسکن اولی‌ها (کسانی که برای اولین بار از وام خرید خانه استفاده می‌کنند) که پیش از انتخابات ماه می اعلام شده بود نیز از اول ژانویه به اجرا گذاشته می‌شود و این بدان معناست که ۱۰ هزار متقاضی وام واجد شرایط با این وام می توانند صاحبخانه شوند.

در استرالیا خریدارن خانه معمولا ۲۰ درصد سپرده‌گذاری می‌کنند تا از پرداخت بیمه وام اجتناب کنند اما بر اساس این طرح جدید اکنون خریدارن تنها پنج درصد سپرده‌گذاری می‌کنند و مابقی آن را دولت ضمانت می‌کند تا بیمه وام مشکلی نداشته باشد.

البته این وام برای خانه‌های زیر ۷۰۰ هزار دلار در سیدنی بوده و در ملبورن نیز این وام به خانه‌های زیر ۶۰۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد. در سایر شهرهای استرالیا نیز این وام بر اساس میزان درآمد سالانه تا سقف ۱۲۵ تا ۲۰۰ هزار دلار برای زوجین در نظر گرفته شده است.

افزایش قیمت برق

شرکت‌های انرژی قصد دارند از تاریخ اول ژانویه قیمت برق در ویکتوریا را یک درصد افزایش بدهند.

حفاظت از افشاگران

با آغاز سال نو میزان حفاظت از افرادی که فساد افراد و شرکت‌ها را افشا می‌کنند افزایش می‌یابد. این سیاست شامل اطلاعاتی درباره حمایت‌های قانونی موجود برای افشاگران و اینکه شرکت‌ها چگونه درباره ادعای افشاگر تحقیق کرده و از این فرد در برابر خطرات حفاظت می‌کنند، می‌شود.

مرخصی والدین

قانون مرخصی والدین و حقوق مربوط به آن (Dad and Partner Pay) در حال تغییر است و اگر شما بعد از تاریخ اول ژانویه صاحب فرزند شده یا کودکی را به فرزندی قبول کرده‌اید می‌توانید از آن بهره مند شوید.

تا کنون بر اساس قانون مرخصی والدین امکان گرفتن مرخصی بیشتر از ۸ هفته در روزهای کاری امکان پذیر نبود اما با این تغییرات اگر کودک شما بعد از اول ژانویه ۲۰۲۰ به دنبا بیاید یا آنکه بعد از این تاریخ کودکی را به فرزندی قبول کنید می‌توانید برای ۱۲ هفته مرخصی بگیرید.

در خصوص مشاغل خطرناک نیز تغییراتی در خصوص مرخصی والدین و حقوق مربوط به آن به شرطی که کودک در تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۰ یا بعد از آن به دنیا بیاید اعمال می‌شود.

تغییر قوانین تعطیلی در سیدنی

مردم سیدنی باید تا تاریخ ۱۴ ژانویه صبر کنند تا قانون جدید مربوط به تعطیلی مغازه‌ها و ساعات کار آنها اجرا شود. مقامات ایالتی اعلام کرده‌اند که قانون های فعلی درباره ساعات کار فروشگاه ها از تاریخ اعلام شده فقط در منطقه کینگز کراس اجرا شده و در بقیه مناطق سیدنی اجرا نمی شود.

قانون های فعلی در سال ۲۰۱۴ و با هدف کاهش حملات شبانه به افراد در مرکز تجاری سیدنی، اعمال شده بودند.

قانون های فعلی در مورد ساعات تعطیلی به شدت از سوی کسانی که در خصوصو «زیست شبانه» سیدنی فعال هستند مورد انتقاد بود.

یک گزارش پارلمانی که در ماه سپتامبر توسط کمیته مشترک منتخب درباره اقتصاد شبانگاهی سیدنی تهیه شده بود از دولت ایالتی خواسته بود تا قوانین مربوط به محدودیت فعالیت در ساعات شب را لغو کنند چون این اقدام می تواند سالیانه ۱۶ میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت ولز کمک کند.

دارو ارزان می‌شود

از دیگر تغییراتی که قرار است از ابتدای ژانویه در استرالیا اعمال شود، ارزان شدن دارو است. بر همین اساس از تاریخ اول ژانویه محدودیت دریافت داروی رایگان و تخفیف دار برای افراد داری کارت بازنشستگی و حتی افرادی که این کارت را ندارند تغییر می‌کند و این خبری خوب برای بیماران محسوب می شود.

تصفیه حساب دولت

از تغییرات دیگری که با آغاز سال نو در استرالیا اجرا می شود اقدام دولت فدرال برای پرداخت فاکتور قراردادهایی است که تا سقف یک میلیون دلار ارزش گذاری شده اند. این عمل برای مشاغل کوچکی که با دولت فدرال کار می کنند اتفاقی بزرگ محسب می شود.

انرژی‌های تجدیدپذیر

قلمرو مرکزی استرالیا از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۰ طرح «۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر» را کلید می زند و بدین ترتیب هشتمین قلمرو در جهان خواهد بود که با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر به این موفقیت دست پیدا می کند.

حمایت ویژه از کارگران

افراد واجد شرایطی که چند کارفرما دارند می توانند فرم های دریافت حمایت های ویژه را در خصوص برخی از کارفرمایان خود پر کنند.

آغاز رتبه بندی مهدهای کودک

در سال جدید سیستم جدید رتبه بندی مراکز نگهداری کودکان در نیوساوت ولز آغاز به کار می کند. برهمین اساس تمامی مراکز نگهداری کودک در سراسر ایالت نیوساوت ولز باید در نزدیکی درهای ورودی خود تابلو و یا نشانه هایی را نصب کنند که به روشنی نشان دهد این مرکز چند ستاره دارد.

تغییرات کدپستی

اداره انرژی های پاک استرالیا در سال جدید اقدام به تغییر کدپستی مناطقی خواهد کرد که سیستم های انرژی خورشیدی را نصب کرده‌اند. این کار موجب مشخص تر شدن وضعیت پرداخت یارانه (سوبسید) انرژی به مناطق مختلف می شود.

کارآموزی رایگان

دولت نیوساوت ولز طرح آموزش رایگان (کارآموزی) درنظر گرفته است. این بدان معناست که از سال جدید دولت نیوساوت ولز هزینه آموزش دانشجویانی که در پی کارآموزی و کسب آموزش‌های جدید هستند را می‌پردازد.

کد محصول

از سال جدید دامداران کمکی جدید دریافت می‌کنند و برای آنها از تاریخ اول ژانویه کد محصول تعریف می‌شود.

این کد اجباری برای اطمینان بخشیدن به دامداران درباره قیمت‌های عادلانه در نظر گرفته شده و بدین ترتیب آنها (دامداران) متوجه می شوند که در طول مدت قراردادهایشان چه میزان پول دریافت می کنند.

بر اساس این طرح جدید، طرفین قرارداد نمی توانند قیمت ها را بر اساس تغییر شرایط تغییر دهند.

مالیات بر دارائی ها و ساختمان های قابل اشتعال

نظر به وضعیتی که در نتیجه آتش سوزی برج گرنفیل لندن پیش آمد و ۷۲ نفر کشته شدند مشخص شده که بسیاری از ساختمان ها در استرالیا در معرض چنین خطری هستند. برهمین اساس قرار شده تا با وضع مالیات بر این ساختمان ها خطر آتش سوزی در این مکان ها به حداقل برسد.

این قانون شامل ساختمان های بلند و آپارتمان ها شده و خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پروژه های در حال ساخت در ویکتوریا را شامل نمی شود.

افزایش مالیات مالکان خارجی

نظر به حساسیات هایی که درباره مالکین خارجی در استرالیا وجود دارد از اول ژانویه مالیات بر ملک‌های افراد خارجی به میزان ۱٫۵ درصد افزایش می یابد.

کمک به تحصیل نوجوانان بومی استرالیا

با توجه به مشکلاتی که نوجوانان بومی استرالیا برای تحصیل دارند دولت فدرال طرحی را برای کمک به آموزش آنها در نظر گرفته است. این طرح بدین ترتیب است که نوجوانان بومی استرالیا برای تکمیل تحصیلات خود از دولت کمک هزینه دریافت می کنند اما وقتی که سن آنها به ۱۶ رسید و یا زمانیکه دوره دبیرستان را تمام کردند خانواده های آنها دیگر از طرح بخشش های مالیاتی بهره مند نمی شوند.

بر اساس اعلام دولت فدرال، این طرح به خانواده های بومی کمک می کند تا بطور میانگین سالانه ۵ هزار و ۹۰۰ دلار بیشتر عایدی داشته باشند.

حقوق شهرندی در کوئینزلند

از تاریخ اول ژانویه دولت کوئینزلند طرح جدیدی را در خصوص حقوق شهروندی آغاز می‌کند.

آزاد شدن کشت و برداشت محصولات اصلاح شده ژنیتیکی در استرالیای جنوبی

از تاریخ اول ژانویه کشاورزان در استرالیای جنوبی اجازه دارند که محصولاتی که بصورت ژنیتیکی اصلاح شده اند را در مزارع خود کشت کنند.

منبع: ۷ نیوز و دیلی میل


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه