وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » ادای احترام مقامات به ملکه فقید؛ قلب‌های استرالیایی‌ها با مردم بریتانیاست

تاریخ انتشار : 1401/06/18 - 4:03

ادای احترام مقامات به ملکه فقید؛ قلب‌های استرالیایی‌ها با مردم بریتانیاست

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا در مراسم یادبود ملکه الیزابت گفت که قلب‌های استرالیایی‌ها همراه مردم بریتانیاست. وی افزود: […]

ادای احترام مقامات به ملکه فقید؛ قلب استرالیایی‌ها با مردم بریتانیاست

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا در مراسم یادبود ملکه الیزابت گفت که قلب‌های استرالیایی‌ها همراه مردم بریتانیاست.

وی افزود: ملکه همواره وظایف‌اش را با صداقت، وفاداری و شوخ‌طبعی به انجام می‌رساند.

آلبانیزی گفت: با درگذشته ملکه الیزابت دوم، دوره‌ای از سلطنت تاریخی و عمری که به انجام وظیفه، ایمان، خانواده و خدمت اختصاص داد، به پایان رسید. دولت و مردم استرالیا به خانواده سلطنتی که در غم مادر، مادربزرگ و جد مادری‌شان سوگوارند، صمیمانه‌ترین تسلیت خود را تقدیم می‌کند.

وی افزود: دل استرالیایی‌ها با مردم بریتانیاست که امروز عزادارند؛ زیرا درک می‌کنند شخصیتی از دست رفته که بریتانیا را متحد کرده بود.

نخست‌وزیر آلبانیزی ادامه داد: از سخنان شخص علیاحضرت برای آرامش یافتن وام می‌گیرم که گفت «غم بهایی است که برای عشق می‌پردازیم.

دیوید هرلی، فرماندار کل استرالیا نیز با توصیف ملکه به عنوان شخصیتی برجسته، گفت که استرالیایی‌ها می‌توانند از اخلاق کاری و خستگی‌ناپذیری او الهام بگیرند.

وی افزود: من به همه استرالیایی‌هایی که در درگذشت ملکه سوگوارشان کرده می‌پیوندم. او واقعا شخصیت برجسته‌ای بود.

هرلی گفت: ملکه برای من تمام زندگی بود. به کرامت و شفقت علیاحضرت فکر می‌کنم، به فداکاری و اخلاق کاری او، ایثار و تعهد تزلزل‌ناپذیر او به مردمی که به آنان خدمت می‌کرد؛ به ما.

بر اساس این گزارش، تعدادی از نخست وزیران سابق استرالیا نیز به ملکه فقید ادای احترام کردند.

کوین راد احساس وظیفه وی را ستود و گفت: ترز و من این فرصت را داشتیم که طی سال‌ها چندین بار با ملکه ملاقات کنیم، و از آن مکالمات مشخص بود که علاقه او به استرالیا پایدار و عمیق بود.

پیتر داتون، رهبر مخالفان نیز در ادای احترام به ملکه الیزابت دوم، با انتشار بیانیه‌ای گفت: در تاریخ مدرن هرگز پادشاهی باوقارتر، وظیفه‌شناس‌تر، یا انسانی شایسته‌تر از والاحضرت ملکه الیزابت دوم وجود نداشته است.

داتون، ملکه فقید را مهربان و بسیار دوست داشتنی توصیف کرد و گف که او بریتانیا را در تاریک‌ترین روزها و در دوران‌های سرفرازی و افتخار رهبری کرد.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه