وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » اداره مالیات به دنبال متخلفان برداشت زودهنگام از سوپرانوئیشن

تاریخ انتشار : 1399/05/24 - 7:11

اداره مالیات به دنبال متخلفان برداشت زودهنگام از سوپرانوئیشن

صدای استرالیا- اداره مالیات استرالیا قصد دارد افرادی که به هنگام برداشت زدهنگام از حساب پس‌انداز بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن تخلف کرده‌اند، را شناسایی کند.


صدای استرالیا- اداره مالیات استرالیا قصد دارد افرادی که به هنگام برداشت زدهنگام از حساب پس‌انداز بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن تخلف کرده‌اند، را شناسایی کند.

براساس طرح برداشت زودهنگام از صندوق پس‌انداز بازنشستگی که با هدف کمک به استرالیایی‌ها برای عبور از مشکلات مالی بحران کرونا به اجرا گذاشته شد، افراد واجد شرایط می‌توانستند در سال مالی گذشته ۱۰ هزار دلار و در سال مالی ۲۰۲۰-۲۱ هم ۱۰ هزار دلار دیگر از حسابشان برداشت کنند.

اما اداره مالیات استرالیا به تازگی از اجرای برنامه آزمایشی خبر داده است که در آن تعدادی از افرادی که از حساب بازنشستگی خود برداشت کرده‌اند حسابرسی خواهند شد تا از واجد شرایط بودن آنها اطمینان حاصل شود.

به گفته مارک چپمن از شرکت H&R Block درصورتی که تعداد زیادی از افراد حسابرسی شده قانون شکنی کرده باشند، احتمال بالایی وجود دارد که اداره مالیات حسابرسی را به جمعیت بزرگتری بسط دهد و به این ترتیب احتمال جریمه شدن افراد بیشتر خواهد شد.

در این طرح تنها افرادی می‌توانستد از حساب بازنشستگی خود برداشت کنند که واجد شرایط ویژه‌ای می‌بودند، مثلا باید بیکار یا معلق از کار می‌بودند، یا افرادی که ۲۰ درصد کاهش ساعت کاری داشتند، یا افرادی که درآمد آنها با کاهشی ۲۰ درصدی مواجه شده بود.

به گفته چپمن، اداره مالیات اکنون نگران این موضوع است که تعدادی از افراد بدون داشتن شرایط لازم به حساب خود دسترسی پیدا کرده‌ باشند. مالیات‌دهندگان در زمان پر کردن درخواست برداشت نیازی به ارائه مدارک نداشتند زیرا اولویت برای اداره مالیات دسترسی هرچه سریعتر مردم به منابع مالی بود. اکنون اداره مالیات قصد دارد طبق روال همیشگی‌اش به عقب بازگشته و به دنبال افرادی بگردد که قانون را زیر پا گذاشته‌اند.

چپمن معتقد است اداره مالیات استرالیا همیشه به این شهرت دارد که به سرعت اقدام کرده و کنترل و نظارت را به بعد موکول می‌کند، از این رو است که که برداشت‌های شتاب‌زده اکنون ممکن است برای افرادی دردسر به دنبال داشته باشد.

قرار است ۵۰۰ نفر در این طرح آزمایشی حسابرسی شوند و درصورتی که قانون زیر پا گذاشته شده باشد، افراد باید مدرکی برای اثبات واجد شرایط بودن خود ارائه دهند. در بهترین حالت ممکن، یعنی در شرایطی که فردی ناآگاهانه و بدون اطلاع از واجد شرایط نبودن خود از حسابش برداشت کرده باشد، باید متناسب با اندازه مبلغ برداشت شده مالیات پرداخت کند. به بیانی دیگر، اداره مالیات این مبلغ را به عنوان درآمد فرد در نظر گرفته  و برای آن مالیات وضع می‌کند. اما اگر فردی با آگاهی از واجد شرایط نبودن از قانون تخطی کرده باشد، علاوه بر پرداخت مالیات، با مجازات نقدی تا سقف ۱۲۶۰۰ دلار مواجه هستند. و این جریمه شامل هر تراکنش مالی خواهد بود، یعنی اگر فردی به عمد از هر دو فرصت برداشت ۱۰ هزار دلاری از حساب بازنشستگی‌اش استفاده کرده باشد، با دو بار پرداخت مالیات و دوبار پرداخت ۱۲۶۰۰ دلاری، برابر ۲۵۲۰۰ دلار مواجه است.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه