وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » اداره آمار استرالیا: ۹۷ درصد متجاوزان جنسی مرد هستند

تاریخ انتشار : 1400/11/16 - 3:39

اداره آمار استرالیا: ۹۷ درصد متجاوزان جنسی مرد هستند

صدای استرالیا- اداره آمار استرالیا، داده‌های تازه‌ای از بررسی خصوصیات مهاجمان جنسی و نتیجه محاکمه آنها در یک دهه گذشته را منتشر کرده است.


صدای استرالیا- اداره آمار استرالیا، داده‌های تازه‌ای از بررسی خصوصیات مهاجمان جنسی و نتیجه محاکمه آنها در یک دهه گذشته را منتشر کرده است.

این بررسی نشان می‌دهد که نیروهای پلیس در استرالیا، بین‌ سال‌های ۱۱-۲۰۱۰ تا ۲۰-۲۰۱۹ در مجموع ۵۳ هزار و ۵۷۰ مورد تعرض جنسی را ثبت کرده‌اند که ۹۷ درصد مهاجمان، مرد بوده‌اند.

این بررسی، با در نظر گرفتن رشد جمعیت به این نتیجه رسیده که تعداد مهاجمان جنسی مذکر از ۴۶ مهاجم در هر صد‌ هزار نفر در سال ۱۱-۲۰۱۰ به ۵۲ مهاجم در هر صد هزار نفر در ۲۰-۲۰۱۹ افزایش یافته است.

ویل میلن، مدیر مرکز ملی آمار جرایم و عدالت اداره آمار استرالیا گفت: تقریبا تمامی اقدامات پلیس در پرونده‌های تعرض مهاجمان جنسی (۹۴ درصد) اتهامات رسمی بوده که باید در دادگاه جنایی رسیدگی می‌شده است.

وی افزود: از میان تمامی پرونده‌های تجاوز جنسی که در این دوره زمانی در دادگاه رسیدگی شده، در ۷۷ درصد پرونده‌ها، حکم به محکومیت متهم داده شده است.

به گفته وی، بیش از نیمی (۵۳ درصد) از ۴۶ هزار و ۱۳۱ پرونده تعرض جنسی در دوره یاد شده، به دادگاه عالی جنایی ارجاع شده که اتهامات جنایی جدی‌تر را بررسی می‌کند.

میلن گفت: سه نفر از هر چهار متهم تجاوز (۷۶ درصد) که در دادگاه عالی جنایی مجرم تشخیص داده شده‌اند، به جزای حبس محکوم شده‌اند و متوسط دوره زندانی آنها نیز چهار سال و نیم بوده است.

این بررسی نشان می‌دهد که درصد متهمان به تجاوز جنسی که دادگاه عالی جنایی آنها را مجرم تشخیص داده و به حبس محکوم کرده است، از ۷۱ درصد در سال ۱۱-۲۰۱۰ به ۸۰ درصد در سال ۲۰-۲۰۱۹ افزایش یافته است.

همچنین نرخ زندانی شدن تجاوز جنسی مردان از ۴۰ زندانی در هر ۱۰۰ هزار فرد بزرگسال در سال ۲۰۱۰ به ۵۲ زندانی در ۲۰۱۹ رسیده است.

بررسی مذکور نشان می‌دهد که یک نفر از هر سه زندانی (۳۲ درصد) که به دلیل تجاوز جنسی به زندان افتاده، پیش از آن هم زندان را تجربه کرده است.

اگر شما یا هر فرد آشنای شما با موارد تعرض و تجاوز جنسی روبه‌رو شده، می‌توانید با مرکز ملی خدمات مشاوره تجاوز جنسی و خشونت خانگی و خانوادگی به شماره  ۱۸۰۰RESPECT (1800737732) یا با شماره اضطراری  ۱۳۱۱۱۴ تماس بگیرید.

منبع: اداره آمار استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه