وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » احتمال کاهش قیمت بنزین به ۱ دلار در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/12/19 - 16:11

احتمال کاهش قیمت بنزین به ۱ دلار در استرالیا

صدای استرالیا – در پی آغاز جنگ قیمت بین عربستان و روسیه انتظار می‌رود بهای بنزین در استرالیا به حدود یک دلار کاهش پیدا کند.


صدای استرالیا – در پی آغاز جنگ قیمت بین عربستان و روسیه انتظار می‌رود بهای بنزین در استرالیا به حدود یک دلار کاهش پیدا کند.

شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف جهان و نگرانی از تاثیر آن بر تقاضا برای انرژی باعث کاهش بیش از ۲۰ درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی شده است.

در همین حال اختلاف نظر عربستان و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ تولید و صادرکننده نفت جهان باعث شد تا پیشنهاد اوپک برای کاهش سقف تولید نفت به منظور حمایت از قیمت منتفی شود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پیشنهاد داده بود تا با هدف حمایت از قیمت نفت تولید این سازمان کاهش پیدا کند اما روسیه که دومین تولید کننده بزرگ نفت جهان است با این پیشنهاد مخالفت کرد.

در پی مخافت رسیه، عربستان که بزرگترین صادرکننده بزرگ نفت جهان به شمار می‌رود با هدف تنبیه روسیه اعلام کرده است که عرضه نفت خود به بازارهای جهانی را افزایش می‌دهد تا قیمت کاهش بیشتری داشته باشد.

در پی این تحولات، کریگ جیمز، اقتصاددان موسسه کام‌سک پیش‌بینی کرد که بهای بنزین در استرالیا تا یک دلار در هر لیتر کاهش پیدا کند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که بهای بنزین در شهرهای بزرگ استرالیا روز یکشنبه به طور میانگین بین ۱٫۱۹ در آدلاید تا ۱٫۵۳ در هوبارت در نوسان بوده است. در همین حال قیمت بنزین در سیدنی به طور میانگین ۱٫۲۴۸ و در ملبورن ۱٫۲۳۹ دلار در هر لیتر بود.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه