وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » احتمال در نظر گرفتن مشوق برای دریافت واکسن در استرالیا؛ کشورهای دیگر چه کرده‌اند؟

تاریخ انتشار : 1400/03/05 - 11:59

احتمال در نظر گرفتن مشوق برای دریافت واکسن در استرالیا؛ کشورهای دیگر چه کرده‌اند؟

صدای استرالیا– هم‌زمان با نزدیک‌تر شدن زمستان، پزشک ارشد استرالیا، از مردم می‌خواهد که هرچه سریع‌تر در برابر واکسن کرونا […]

احتمال در نظر گرفتن مشوق برای دریافت واکسن در استرالیا؛ کشورهای دیگر چه کرده‌اند؟

صدای استرالیا– هم‌زمان با نزدیک‌تر شدن زمستان، پزشک ارشد استرالیا، از مردم می‌خواهد که هرچه سریع‌تر در برابر واکسن کرونا واکسینه شوند.

تا کنون نزدیک به ۳٫۶ میلیون دوز واکسن در سرتاسر استرالیا توزیع شده که در مقایسه با ۲۸۶ میلیون آمریکا و ۶۰ میلیون دوز واکسن در بریتانیا، استرالیا از نظر واکسیناسیون بسیار عقب است.

در این میان، با فرا رسیدن فصل زمستان که فصل آنفلوآنزا محسوب می‌شود، پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا، احتمال اعلام مشوق‌هایی مانند بلیت‌های لاتاری یا هدایای کالایی برای افرادی که واکسن می‌زنند را رد نکرد و گفت: به نظر من، ما واقعا باید به چنین مشوق‌هایی فکر کنیم.

البته استرالیا نخستین کشوری نیست که با پدیده تردید در برابر واکسیناسیون مواجه است. بنابراین بد نیست ببینیم مشوق‌هایی که در سایر کشورها برای ترغیب افراد به دریافت واکسن داده می‌شود، چه چیزهایی است.

 

جایزه یک میلیون دلاری در ازای واکسن

افراد بزرگسال ایالت اوهایو آمریکا که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، این شانس را دارند که جایزه نقدی یک میلیون دلاری را برنده شوند.

مایک دیواین، فرماندار اوهایو، اوایل ماه جاری از انجام قرعه کشی هفتگی برای اهدای این جایزه خبر داد و از چهارشنبه آینده، این قرعه‌کشی به مدت ۵ هفته برگزار می‌شود.

پس از افزایش آمار واکسیناسیون در اوهایو، ایالت نیویورک نیز برنامه لاتاری مشابهی را با نام Vax & Scratch معرفی کرد.

در اروپا نیز کشور صربستان، پیشگام ارایه پرداخت‌های مستقیم مالی به افرادی است که واکسن می‌زنند. در این کشور به هر کسی که تا پایان ماه می نخستین دوز واکسن را دریافت کند، ۴۰ دلار نقدی پرداخت می‌شود.

 

تخم مرغ تازه و تخفیف در مواد غذایی

برخی می‌گویند که قلب هر آدمی در معده‌اش است. برخی افراد هم در سطح بین‌الملل امیدوارند که یک وعده غذای خوب، بتواند شهروندان مردد را تشویق به دریافت واکسن کند.

از جمله در ماه آوریل، تبلیغاتی در پلتفرم چینی Weibo منتشر شد که بر اساس آن، به افراد بالای ۶۰ سال که واکسن بزنند، دو کارتن تخم‌مرغ تازه اهدا می‌شد.

همچنین گزارش شده که در پکن، برخی از فروشگاه‌ها، مشوق‌های خوشمزه‌ای مانند بستنی، بال‌کبابی (چیکن وینگز)، سبزیجات تازه و دامپلینگ را برای افراد در نظر گرفته‌اند.

در آمریکا، آبجوی مجانی، دونات و گوشت تازه به ازای دریافت واکسن اهدا می‌شود.

تعدادی از پاب‌ها در استرالیا نیز پیشنهاد داده‌اند که به افرادی که واکسن نزده باشند، اجازه ورود ندهند.

استفاده از افراد مشهور

در بریتانیا، از دو ستاره مشهور یعنی التون جان و مایکل کین، در یک فیلم تبلیغاتی استفاده شده است. این تبلیغ کمدی در ماه فوریه پخش شد و هدف از آن، کاهش هراس از واکسن زدن بود.

دالی پارتون، خواننده مطرح سبک کانتری نیز در هنگام دریافت واکسن، آهنگ معروف خود یعنی «جولین» را بازخوانی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد؛ با این تفاوت که به جای کلمه جولین، می‌گفت: واکسن.

این هنرمند بشردوست، سال گذشته یک میلیون دلار نیز برای توسعه واکسن مدرنا اهدا کرده بود.

اما در استرالیا، شاید پروفسور کلی نخواهد گوشی را بردارد و به کایلی مینوگ زنگ بزند یا به کسانی که واکسن می‌زنند، یک وعده غذای مجانی هدیه کند.

وی روز دوشنبه، با بیان اینکه تجربه کشورهایی مانند انگلستان متفاوت است، گفت: بزرگ‌ترین مشوق برای استرالیایی‌ها، محافظت از آنان، خانواده و جامعه‌شان است.

وی افزود: اگر روزی کرونا اینجا شایع شود، عرضه واکسن در مقیاس انبوه و به سرعت برای ما دشوار خواهد بود. بنابراین هرچه که امروز واکسن بیشتری بزنیم، وضعیت‌مان در صورت شیوع همه‌گیری بهتر خواهد بود.

پروفسور کلی گفت: پیام امروز من کاملا شفاف است؛ اگر در گروه‌هایی هستید که نوبت واکسیناسیون‌شان رسیده، لطفا تردید نکنید.

 

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه