وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » احتمال توصیه دولت استرالیا به ایرانیان برای عدم برگزاری جشن‌های نوروزی

تاریخ انتشار : 1398/12/16 - 12:30

احتمال توصیه دولت استرالیا به ایرانیان برای عدم برگزاری جشن‌های نوروزی

صدای استرالیا – وزارت بهداشت استرالیا ممکن است به جامعه ایرانیان استرالیا توصیه کند تا به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری جشن‌های نورزوی اجتناب کنند.


صدای استرالیا – وزارت بهداشت استرالیا ممکن است به جامعه ایرانیان استرالیا توصیه کند تا به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری جشن‌های نورزوی اجتناب کنند.

درحالی صحبت از این توصیه احتمالی می‌شود که مسئولان بهداشتی استرالیا از تمامی افرادی که از روز ۱۹ فوریه به بعد از ایران به استرالیا آمده‌اند خواسته‌اند تا به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بمانند.

دکتر برندان مورفی، مقام ارشد بهداشتی استرالیا روز چهارشنبه در جلسه سنای این کشور در کانبرا تصریح کرد که دولت هنوز به دنبال توصیه کردن به مردم برای عدم حضور در مراسم‌های بزرگ و پرجمعیت نیست.

وی تصریح کرد: جشن‌های سال نوی ایرانیان طی چند هفته آتی برگزار خواهد شد و ما در حال بررسی این هستیم که به دلیل پرخطر بودن این جامعه توصیه‌هایی به آنها بکنیم.

قوانین امنیت بیولوژیکی استرالیا این اجازه را می‌دهد تا دولت مانع از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های پرجمعیت شود اما دکتر برندان معتقد است که یک توصیه ساده هم می‌تواند در این خصوص کارساز باشد. او می‌گوید: مردم استرالیا بسیار خوب همکاری می‌کنند.

اظهارات مقام ارشد بهداشتی استرالیا در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از جشن‌های ایرانی به مناسبت سال نو در استرالیا توسط برگزارکنندگان آنها به طور داوطلبانه لغو شده است.

منبع: آسوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه