وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » احتمال تغییر در تعریف واکسیناسیون کامل؛ دو دوز واکسن دیگر کافی نیست

تاریخ انتشار : 1400/08/28 - 5:08

احتمال تغییر در تعریف واکسیناسیون کامل؛ دو دوز واکسن دیگر کافی نیست

صدای استرالیا- هم اکنون در استرالیا، عبارت «کاملا واکسینه شده» به فردی اطلاق می‌شود که دو دوز از واکسن‌های مورد تایید را دریافت کرده باشد.

عرضه واکسن مدرنا از اواخر سپتامبر؛ فعلا فقط برای 18 تا 60 ساله‌ها

صدای استرالیا- هم اکنون در استرالیا، عبارت «کاملا واکسینه شده» به فردی اطلاق می‌شود که دو دوز از واکسن‌های مورد تایید را دریافت کرده باشد. اما در سایر نقاط جهان، با شروع برنامه تزریق یادآور واکسن، تعریف این عبارت در حال تغییر است.

کاهش ایجاد ایمنی واکسن در طول زمان، و رشد ابتلا به سویه دلتای کرونا، موجب شده که کشورهای ثروتمندتر، تغییر تعریف عبارت «واکسیناسیون کامل» را مدنظر قرار دهند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه با تایید این مطلب که تزریق یادآور، در جلوگیری از اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی، ضروری است، گفت: کاملا مشخص است که دریافت سه دوز واکسن، به واقعیتی مهم تبدیل می‌شود و از بسیاری جهات، به عادی سازی شرایط کمک می‌کند.

سایر کشورهای اروپایی نیز به سوی اجباری کردن تزریق یادآور واکسن حرکت می‌کنند.

امانوئل مکرون، هفته پیش اعلام کرد که در فرانسه، هر فرد بالای ۶۵  سال باید تا ۱۵ دسامبر دوز سوم واکسن خود را تزریق کند تا اعتبار کارت واکسیناسیونش مجدد تایید شود.

در اتریش نیز، وضعیت واکسیناسیون کامل افراد، ۹ ماه پس از دریافت دوز دوم منقضی می‌شود و افراد موظف به دریافت دوز یادآور خواهند بود.

همچنین در اسراییل، اگر ۶ ماه از  دریافت دوز دوم واکسن افراد گذشته باشد، باید برای دریافت «مجوز سبز» به منظور ورود به باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و سایر اماکن، دوز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه