وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » احتمال افزایش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در سیدنی و ملبورن

تاریخ انتشار : 1398/08/08 - 11:55

احتمال افزایش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در سیدنی و ملبورن

صدای استرالیا - موسسه اعتبارسنجی مودی از احتمال افزایش 15 دصدی قیمت مسکن در بخش‌هایی از سیدنی و ملبورن در سال 2020 خبر داد.


صدای استرالیا – موسسه اعتبارسنجی مودی از احتمال افزایش ۱۵ دصدی قیمت مسکن در بخش‌هایی از سیدنی و ملبورن در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

بعد از دو سال کاهش، موسسه اعتبار سنجی مودی از افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ استرالیا خبر و هشدار داد که افزایش زیاد قیمت مسکن موجب بروز بحران بدهی در این کشور می‌شود.

برهمین اساس در سال ۲۰۲۰ قیمت میانگین مسکن در مناطق شرق ملبورن موسوم به Inner East به میزان ۱۵٫۸ درصد رشد می‌کند. این میزان افزایش قیمت برای منطقه‌ای که در ابتدای سال جاری بدترین شرایط را در بازار مسکن داشت یک تغییر محسوس محسوب می‌شود.

پیش بینی‌های قبلی حکایت از احتمال افزایش هفت درصدی برای مناطق مختلف سیدنی داشت اما در پیش‌بینی جدید میزان پیش‌بینی‌ها دو برابر شده است.

در شهر سیدنی و بخش جنوبی انتظار می‌رود که قیمت مسکن ۱۴٫۵ درصد رشد کند. پیش از این در خصوص سیدنی اعلام شده بود که در سال آتی میلادی قیمت مسکن در این شهر ۷٫۷ درصد رشد می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی مودی، در دیگر بخش‌های سیدنی نیز شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود بطوریکه در ساترلندشایر در جنوب سیدنی قیمت‌ها ۱۲ درصد رشد می‌کنند.

افزایش قیمت مسکن در غرب سیدنی ۱۱٫۸ درصد، در بالکهام هیلز و هاوکزبری در شمال غربی سیدنی نیز قیمت مسکن ۱۱٫۱ درصد رشد می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان موسسه مودی اقدام بانک مرکزی استرالیا در کاهش نرخ بهره موجب رونق بازار مسکن شده است.

این کارشناسان همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که این افزایش قیمت سریع سبب بروز مشکلاتی جدیدی در خصوص بدهی می‌شود.

در حال حاضر مقیاس میزان بدهی به درآمد در استرالیا ۱۹۰ درصد است که از این لحاظ استرالیا رتبه دوم را بعد از سوئیس دارد.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت در سیدنی و ملبورن در حالی پیش‌بینی شده که از سال ۲۰۱۷ قیمت مسکن در سیدنی ۱۷٫۴ درصد و در ملبورن ۱۴٫۸ درصد کاهش داشته البته از ماه ژوئن سال جاری قیمت مسکن در این شهرها افزایش یافته است.

افزایش قیمت خانه برای سال آینده شامل دیگر شهرهای استرالیا نیز می‌شود و بر اساس این پیش‌بینی قیمت مسکن در کانبرا ۵٫۱ درصد، در بریزبین ۲ درصد و آدلاید ۱٫۴ درصد رشد می‌کند.

در خصوص هوبارت مرکز ایالت تاسمانی که در سال ۲۰۱۹ بهترین بازار مسکن را داشت نیز پیش‌بینی شده که قیمت مسکن در سال ۲۰۲۰ در این شهر ۱ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش قیمت مسکن در سال ۲۰۲۰ شامل شهرهای پرت و داروین نیز خواهد شد بطوریکه قیمت ها در پرت ۰٫۷ درصد و در داروین ۲٫۴ درصد افت می‌کنند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه