وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » آیا طرح ترافیک در استرالیا هم اجرایی می‌شود؟

تاریخ انتشار : 1398/08/09 - 11:04

آیا طرح ترافیک در استرالیا هم اجرایی می‌شود؟

صدای استرالیا - موسسه گراتان راهکار جدیدی را برای خلوت شدن خیابان‌های مرکزی شهرهای بزرگ استرالیا پیشنهاد کرده و آن دریافت پول از کسانی است که قصد ورود به مرکز شهر را دارند.


صدای استرالیا – موسسه گراتان راهکار جدیدی را برای خلوت شدن خیابان‌های مرکزی شهرهای بزرگ استرالیا پیشنهاد کرده و آن دریافت پول از کسانی است که قصد ورود به مرکز شهر را دارند.

دولت اسکات موریسون همواره می‌گوید که کمبود سرمایه‌گذاری در بخش زیر ساخت‌ها موجب شلوغی خیایان‌ها در شهرهای مختلف استرالیا شده اما گزارش جدیدی که در این رابطه تهیه شده عنوان می‌کند که سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل موجب افزایش تعداد جاده‌ها و افزایش حمل و نقل عمومی می‌شود که همین موارد دلیلی برای شلوغ تر شدن خیابان‌ها هستند.

در این میان موسسه گراتان راهکار جدیدی را در این رابطه ارائه کرده و می‌گوید زمان آن شده تا شهرهای استرالیا از لندن، سنگاپور، استکهلم و میلان پیروی کرده و طرح مالیات تراکم یا Congestion Tax را پیاده کنند.

مالیات تراکم شبیه طرح ترافیکی است که در ایران اجرا می‌شود و به موجب آن ماشین‌ها برای ورد به مناطق شلوغ باید پول پرداخت کنند.

نیویورک آخرین شهری بوده که این طرح را اجرا کرده و بر اساس گزارش‌های موجود ونکوور، پکن و جاکارتا نیز قصد اجرای این طرح را دارند.

به اعتقاد ارائه دهندگان این طرح، پرداخت پول برای ورود به مناطق شلوغ مثلا مراکز تجاری شهرها در ساعات شلوغ صبح می‌تواند تاثیر زیادی در خلوت شدن خیابان‌های این مناطق داشته باشد.

تخمین زده شده که اجرای این طرح می‌تواند ورود ماشین‌ها به مناطق شلوغ شهرها را تا ۴۰ درصد کاهش داده و سرعت حرکت در خیایان‌های این مناطق را تا یک درصد افزایش دهد.

البته این طرح مخالفانی را نیز دارد و منتقدان آن می‌گویند ممکن است فردی مجبور باشد تا هر روز وارد مناطق شلوغ شهر شود اما توانایی پرداخت این پول را نداشته باشد.

موافقان این طرح اما می‌گویند که مراکز تجاری شهرها از سرویس‌های حمل و نقل عمومی خوبی بهره می‌برند و افرادی که نمی‌توانند شارژ شلوغی را پرداخت کنند می‌توانند با استفاده از این وسال وارد مناطق مورد نظر شوند.

منبع : ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه