وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » آمریکا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس گروه پاسیفیک تشکیل دادند

تاریخ انتشار : 1401/04/05 - 7:06

آمریکا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس گروه پاسیفیک تشکیل دادند

صدای استرالیا - کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به همراه نیوزیلند، ژاپن، استرالیا و انگلیس گروهی غیررسمی را با هدف تقویت روابط دیپماتیک و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک تشکیل داده‌اند.


صدای استرالیا – کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به همراه نیوزیلند، ژاپن، استرالیا و انگلیس گروهی غیررسمی را با هدف تقویت روابط دیپماتیک و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک تشکیل داده‌اند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده که منابع بیشتری را برای منطقه هند-پاسیفیک اختصاص دهد و علت این کار این است که چین به دنبال تقویت لینک‌های پلیسی، نظامی و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک برای توسعه و سرمایه گذاری خارجی است.

این گروه موسوم به “شرکا در پاسیفیک آبی” به دنبال حمایت از منطقه گرایی اقیانوسیه و تقویت روابط اقتصادی بین کشورهای جزیره‌ای این منطقه و مابقی جهان است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در عزم مشترک خود برای حمایت از منطقه‌ای که به نفع مردم اقیانوس آرام است، متحد هستیم. ما همچنین در چگونگی تحقق این چشم انداز با توجه به اصول منطقه گرایی، حاکمیت، شفافیت، مسئولیت پذیری و مهمتر از همه، با رهبری و هدایت جزایر اقیانوس آرام متحد هستیم.

کرت کمپل، هماهنگ کننده هند-اقیانوسیه در کاخ سفید نیز روز پنجشنبه گفته بود که انتظار دارد مقام‌های بیشتری در سطوح عالی آمریکا به کشورهای جزیره‌ای اقیانوسیه بروند چون واشنگتن اقداماتی را برای همکاری در منطقه به منظور مقابله با تلاش‌های چین انجام می‌دهد.

وی افزود، آمریکا به تاسیسات دیپلماتیک بیشتری در منطقه نیاز دارد و باید با کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام که تاکنون توجه کمی به آنها شده، ارتباط بیشتری داشته باشد.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه