وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » آلبانیزی در دیدار با رییس جمهور چین چه مواردی را مطرح می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 8:48

آلبانیزی در دیدار با رییس جمهور چین چه مواردی را مطرح می‌کند

صدای استرالیا– نخست‌وزیر استرالیا در دیدار امروز در دیدار تاریخی با رییس جمهور چین در پکن، مساله تعرفه‌های تجاری و […]

آلبانیزی در دیدار با رییس جمهور چین چه مواردی را مطرح می‌کند

صدای استرالیا– نخست‌وزیر استرالیا در دیدار امروز در دیدار تاریخی با رییس جمهور چین در پکن، مساله تعرفه‌های تجاری و حقوق بشر را مطرح خواهد کرد.

آنتونی آلبانیزی که اولین نخست‌وزیر استرالیایی است که در هفت سال اخیر پا به خاک چین می‌گذارد، گفت که درباره گفت‌وگو با مقامات چینی بسیار خوش‌بین است.

وی قول داده که در ملاقات امشب با شی جین پینگ، صریح خواهد بود.

آلبانیزی گفت: آنچه او می‌تواند از من انتظار داشته باشد، تداوم همکاری صبورانه، آگاهانه و دقیق است و آنچه من از رییس جمهور شی انتظار دارم نیز همین است.

آلبانیزی دیروز در شانگهای به نمایشگاه بین‌المللی واردات چین رفت تا در معرفی محصولات بیش از ۲۵۰ شرکت استرالیایی حاضر در این نمایشگاه، از جمله تولیدکنندگان خرچنگ و گوشت گاو کمک کند.

آلبانیزی از ابتدای نخست‌وزیری خود از چین خواسته بود فوراً «موانع تجاری رسمی و غیررسمی غیر موجه» را که سالانه ۲۰ میلیارد دلار برای صادرکنندگان استرالیایی زیان به بار می‌آورد، برطرف کند.

از آن زمان تا کنون، موانع مذکور به میزان قابل توجهی کاهش یافته و زیان آنها اکنون به حدود ۲ میلیارد دلار در سال رسیده است.

همچنین انتظار می‌رود که آلبانیزی در دیدار خود، موضوع یانگ هنگ‌جون، وبلاگ‌نویس دموکراسی‌خواه استرالیایی را مطرح کند که پنج سال است بدون محکومیت در چین در بازداشت به سر می‌برد.

آلبانیزی روز شنبه، پیش از سوار شدن به هواپیما گفته بود: خواهم گفت که پرونده دکتر یانگ باید حل شود. من در مورد حقوق بشر، ماهیت بازداشت و فقدان فرآیندهای شفاف صحبت خواهم کرد. 

وزارت امور خارجه چین در همین هفته اعلام کرده بود که پرونده یانگ بر اساس قانون رسیدگی شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه