وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » آلبانیزی: استرالیا به باشگاه آب و هوا می‌پیوندد

تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 8:39

آلبانیزی: استرالیا به باشگاه آب و هوا می‌پیوندد

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی اعلام کرد استرالیا به «باشگاه آب و هوا» می‌پیوندند تا اقدامات موثرتری برای مقابله با گرمایش […]

آلبانیزی: استرالیا به باشگاه آب و هوا می‌پیوندد

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی اعلام کرد استرالیا به «باشگاه آب و هوا» می‌پیوندند تا اقدامات موثرتری برای مقابله با گرمایش زمین انجام دهد.

باشگاه آب و هوا ابتدا توسط ویلیام نوردهاوس، برنده جایزه نوبل، به عنوان راهی برای تشویق کشورها به تعیین داوطلبانه اهداف مهار تغییرات آب و هوا و سپس الزام شرکای تجاری برای رعایت همان استانداردها پیشنهاد و با حمایت کشورهای گروه هفت تاسیس شد.

چنین اقداماتی با مخالفت اقتصادهای نوظهور بزرگی مانند چین مواجه می‌شود که بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

نخست‌وزیر استرالیا گفت: ما از پیوستن به باشگاه آب و هوا بسیار خرسندیم زیرا جاه طلب هستیم و همچنین می‌بینیم که این کار (انتشار گازهای گلخانه‌ای) نه تنها از نظر زیست محیطی، بلکه از نظر اقتصادی نیز درست نیست.

آلبانیزی که پس از ملاقات با اولاف شولز، صدراعظم آلمان و رییس دوره‌ای گروه هفت در برلین، در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده بود، افزود: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که همکاری کنیم و از یکدیگر یاد بگیریم، زیرا نمی‌توان تغییر اقلیم را فقط به عنوان یک موضوع ملی مطرح کرد. این موضوع باید با یک تعریف مشخص با واکنش جهانی روبه‌رو شود.

دولت آلبانیزی سال گذشته متعهد شد که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا پایان دهه جاری ۴۳ درصد کاهش دهد که تقریباً دو برابر هدف قبلی است.

در ماه مارس، پارلمان استرالیا نیز قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن بزرگ‌ترین آلاینده‌ها در استرالیا باید انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند یا «اعتبار کربن» پرداخت کنند.

از جمله دیگر کشورهایی که به باشگاه آب و هوا پیوسته‌اند می توان به آرژانتین، شیلی، دانمارک، اندونزی، کلمبیا، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس، سنگاپور و اروگوئه اشاره کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه